۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۰۴
کد خبر: 80560440
T T
۰ نفر
هدف از حجاب واقعي دستيابي به فضيلت اخلاقي عفت است

شاهرود - استاد حوزه و دانشگاه شاهرود گفت : هدف از حجاب واقعي دستيابي به فضيلت اخلاقي عفت است و اين امر مي تواند با مديريت عقل بر نفس و چيرگي بر آن ،در چارچوب هاي پذيرفته شده فطري و طبيعي انجام گيرد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی سپاه شاهرود 'فاطمه اشرفی 'در كارگاه آموزشی حجاب و عفاف كانون بسیج فرهنگیان شاهرود افزود: حجاب یك حكم اسلامی است و عفاف یك حالت نفسانی و فضیلت اخلاقی است.

وی تاكید كرد : بر همگان است تا حجاب را به عنوان یكی از قوانین شرعی و احكام اسلامی مراعات كنند.

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود تصریح كرد : در جامعه می‌توان افرادی را یافت كه حجاب دارند درحالی كه عفاف و حیا در آنها وجود ندارد و اگر اجبار بیرونی از میان برداشته شود،هیچ گرایشی به حجاب نخواهند داشت، زیرا در درون آنها عفاف و حیا به عنوان یك ارزش و فضلیت اخلاقی شناخته نشده است.

اشرفی تاكید كرد : عفت حالتی نفسانی و درونی و فضیلتی اخلاقی است كه همه عقلای عالم آن را به عنوان یك ارزش شناسایی كرده و صاحبان آن را می‌ستایند و در اسلام نیز عفت به عنوان یك فضیلت و ارزش اخلاقی ستوده شده و دستیابی به آن به عنوان وظیفه مومنان مورد تشویق و ترغیب قرار گرفته است.

وی گفت : كسی كه حجاب را مراعات می‌كند ،زمینه طغیان و سركشی قوای شهوانی در دیگران را از میان می‌برد ،البته آثار این مدیریت به خود شخصی كه حجاب را مراعات می‌كند باز می‌گردد.

اشرفی تصریح كرد: هدف از قانون حجاب در اسلام، دستیابی به عفاف، فضیلتی نفسانی و اخلاقی است كه از طریق آن برای شخص و جامعه فراهم می‌آید.

وی با اشاره به اینكه شخص با این توجیه كه به خود بگوید ،قلب من پاك است و عقلم بر نفسم چیره است و از حجاب اجتناب ورزد ،گفت : حجاب به عنوان یك قانون و حكم اجتماعی برای اینكه دیگران به گناه آلوده نشوند و شرایط عمومی برای رشد و كمال فراهم آید ،باید مورد توجه جدی قرار گیرد.ك/1

1496/7265/608