۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۱۴
کد خبر: 80563766
T T
۰ نفر

60هزار تن مس از معادن اهر استخراج مي شود

۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۱۴
کد خبر: 80563766
60هزار تن مس از معادن اهر استخراج مي شود

تبريز- معاون امور معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان شرقي گفت: با صدور گواهي كشف معدن مس به شركت 'مهر اصل' و ادامه روند اكتشاف اين ماده معدني در اهر، در فاز نخست سالانه 30 هزار تن و در فاز دوم 60 هزار تن مس توسط اين شركت از معدن مس اين شهرستان استخراج مي شود.

'غلامحسین گل محمدی' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: در پی عملیات اكتشاف به عمل آمده توسط این شركت در دو سال اخیر، ذخیره قابل توجه ماده معدنی مس به مقدار 81 میلیون و 550 هزار تن كشف و مورد تایید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و وزارت متبوع قرار گرفت.

وی با بیان اینكه به زودی گواهی نامه این اكتشاف صادر می شود، اظهار امیدواری كرد: با ادامه روند اكتشاف ماده معدنی مس توسط شركت یاد شده در اهر قطب دوم تولید مس همانند مس سونگون ورزقان، در این شهرستان ایجاد شود.

گل محمدی یادآوری كرد: هزینه اجرای این طرح دو هزار میلیارد ریال برآورد شده و با احداث آن برای 150 نفر در كارخانه كنسانتره و 200 نفر در بخش معدن شغل ایجاد می ‌شود.

وی اظهار كرد: كنسانتره به دست آمده از این معدن در كارخانه در حال احداث ذوب و فراوری در شهرك صنعتی شهید سلیمی به كاتد تبدیل خواهد شد.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: فضای معدن یاد شده 40 هكتار و مدت بهره ‌برداری از ذخایر آن 20 سال پیش ‌بینی شده است.

7240/587