۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۷:۵۷
کد خبر: 80568747
T T
۰ نفر

كردستان آماده پذيرايي از مهمانان نوروزي است

۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۷:۵۷
کد خبر: 80568747
كردستان آماده پذيرايي از مهمانان نوروزي است

سنندج - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان گفت: با توجه به تلاش هاي ستاد تسهيلات نوروزي، شرايط براي پذيرايي از مهمانان نوروزي مهيا است.

به گزارش ایرنا، فرهاد میمنت آبادی شامگاه یكشنبه در نشست ستاد تسهیلات نوروزی استان در سنندج افزود: همزمان با نزدیك شدن تعطیلات نوروزی تمامی امكانات برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان فراهم شده است.

وی با اشاره به فعالیت كمیته های 14 گانه در استان، به لزوم هماهنگی و آمادگی لازم اعضای آن برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی اشاره كرد.

میمنت آبادی با تاكید بر معرفی ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری استان كردستان گفت: در این راستا جشنواره ها و نمایشگاه های مختلف در استان در ایام نوروز برگزار می شود.

وی برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، برگزاری جشنواره صدای بهار، اجرای زنده موسیقی كردی، افزایش ساعات كاری موزه ها و اماكن دیدنی برای بازدید گردشگران، زیباسازی مبادی ورودی شهرها، فعالیت شبانه روزی گشت های كشیك بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی و جلوگیری از ورود تانكرهای عراقی در روزهای ایام عید را از جمله برنامه های نوروز امسال در كردستان اعلام كرد.

وی همكاری و مشاركت اعضای ستاد تسهیلات نوروزی در فراهم كردن امكانات لازم برای رفاه مسافران را امری لازم و ضروری خواند و بر آن تاكید كرد.

میمنت آبادی، نقش مردم مهمان نواز كردستان در استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی را حایز اهمیت خواند و گفت: مهمان نوازی كردستانی ها در جذب گردشگران همیشه موثر بوده و هست.

وی معرفی ظرفیت های گردشگری و اماكن دیدنی كردستان از سوی رسانه های جمعی در افزایش میزان گردشگران را تعیین كننده خواند و بر آن تاكید كرد.ك/3

7354/533