۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۴۱
کد خبر: 80573600
T T
۰ نفر
فرماندار مهاباد: فرهنگ حفاظت  از منابع طبيعي بايد در جامعه نهادينه شود

مهاباد - فرماندار مهاباد با تاكيد بر صيانت از عرصه هاي طبيعي گفت: فرهنگ حفاظت از منابع طبيعي بايد در سطح جامعه در بين مردم نهادينه شود .

به گزارش ایرنا، خضر كاك درویشی روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی كه در دانشگاه پیام نور مهاباد برگزار شد افزود: نابودی جنگل‌ها و مراتع موجب آلودگی‌ های زیست محیطی در جامعه می شود .

وی یادآور شد: جنگل‌ها و مراتع در جلوگیری از فرسایش و هدر رفت خاك، نقش مهمی در ایجاد محیطی دلپذیر برای تفریح و آسایش شهروندان دارند.

كاك درویشی گفت: حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی زمینه ساز توسعه پایدار است چرا كه منابع طبیعی متعلق به مردم است و آنها باید در حفظ و نگهداری آن مشاركت داشته باشند .

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهاباد نیز اضافه كرد: برای توسعه پایدار كشور اهمیت و ارزش نگهداری از منابع طبیعی را به عنوان منابع خدادادی باید در اولویت قرار دهیم .

....پاتو گفت: حفاظت از عرصه های منابع طبیعی، تنها وظیفه یك دستگاه خاص نظیر منابع طبیعی نیست بلكه همه اقشار مردم ، ارگانها ، ادارات و تشكل ها باید نسب به حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه های ملی تلاش كنند .

وی رسوبگیری بیش از 1140 متر مربع از حوزه سد مهاباد ، توزیع 5 تن بذر یونجه و كودپاشی 700هكتار ، كاشت بیش از 4600 اصله نهال از جمله مهمترین اقدامات این اداره در سالجاری عنوان كرد .

در ادامه این مراسم مسوولان اقدام به كاشت نهال در محوطه این دانشگاه كردند .

از پانزدهم تا بیست ویكم اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی وآبخیزداری نامگذاری شده است .

584/583