۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۰۲
کد خبر: 80573734
T T
۰ نفر
راهپيمايي هزاران نفري آلمانها در اعتراض به افزايش نابرابري اجتماعي

برلين - هزاران نفر از كاركنان بخش هاي امور عمومي و خدماتي با بي نتيجه خواندن اعتصاب هاي روزانه و هشدار دهنده خود،روز چهارشنبه در اعتراض به سياست هاي دولت مركزي و دولت هاي محلي دست به راهپيمايي اعتراض آميز زدند.

به گزارش ایرنا،در این تجمع اعتراض آمیز كه از ساعت 10 صبح و در مركز شهر برلین آغاز و ساعت ها ادامه یافت،نزدیك به 20هزار نفر از كاركنان بیمارستانها، دانشگاه ها،مدارس و آموزشگاه ها،آتش نشانی، پلیس، كاركنان امنیتی فرودگاه ها، اماكن عمومی تفریحی و همچنین كاركنان غیر رسمی ادارات دولتی آلمان با راهپیمایی اعتراض آمیز خواهان بهبود وضعیت معیشتی و برطرف شدن نابرابری های اجتماعی و بی عدالتی در تعیین حقوق و دستمزد خود شدند.

معترضان در شعارهای خود تاكید داشتند كه در ازای كار مشخص باید حقوق و دستمزد متناسب دریافت كنند و همچنین معتقد بودند كه كاركنان دولت در آلمان را می توان به معنای واقعی با واژه 'فقیر' معرفی كرد.

' زحمات كاركنان به رسمیت شناخته نمی شود'، ' به جای هزینه كردن در پروژه های غیرضروری به وضعیت آموزش برسید' و 'به بی عدالتی پایان دهید' از دیگر شعارهای معترضان در تجمع اعتراض آمیز و راهپیمایی امروز در برلین بود.

طی هفته ها و ماههای گذشته، برلین و دیگر شهرهای آلمان شاهد اعتصاب های كاركنان مشاغل مختلف عمومی و خدماتی در اعتراض به شرایط نامناسب كاری و ناكافی بودن حقوق و دستمزدها بوده است.

كاركنان بخش امنیت پرواز فرودگاه ها وهمچنین معلمان مدارس، آموزشگاه ها و مهد های كودك در واقع پرچمدار این اعتراض ها و اعتصابات دوره ای بوده اند.

در سلسله اعتراض های فرودگاهی و با اعتصاب های مرحله ای كاركنان بخش خدمات و همچنین امنیت پرواز در فرودگاه های آلمان،هزاران پرواز با مشكل موجه شده و صدها هزار نفر از مسافران سرگردان شدند.

فرودگاه های كلن، هامبورگ، دوسلدورف، فرانكفورت و برخی از دیگر شهرهای آلمان در هفته ها و ماه های گذشته شاهد اعتصاب های یك تا دو روزه بود و با اعتصاب سراسری معلمان در شهرهای مختلف آلمان طی هفته های گذشته، معترضان اعلام كرده بودند كه درصورت محقق نشدن اهداف و بی توجهی مسوولان،مرحله بعدی اعتراضات،خیابانی و برپایی راهپیمایی های گسترده شهری خواهد بود.

در آلمان كاركنان شاغل در بخش های مشاغل عمومی، آموزشی،خدماتی و یا نگهبانی از جمله ماموران امنیتی و بازرسی فعال در اماكنی همچون فرودگاه ها، بانك و مراكزی كه نیاز به ماموران امنیتی دارند،حقوق كافی دریافت نمی كنند.

در قانون كار آلمان،حداقل حقوق برای كاركنان تعریف نشده و كارفرمایان با استفاده از این خلاء، الزامی از نظر تعیین مبلغ ندارند و درموارد بسیاری حقوق ناچیز پرداخت می كنند.

اروپام** 2051** 1701
۰ نفر