۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 80578158
T T
۰ نفر
فرماندار ري:بسياري از مشكلات بخش خاوران با شهر شدن قيامدشت برطرف خواهد شد

شهرري - معاون استاندار تهران و فرماندار شهرستان ري گفت: در صورت تصويب شهر شدن قيامدشت، بسياري از مسائل و مشكلات اين منطقه و بخش خاوران برطرف خواهد شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان ری، 'امیرحسین باقر نژاد' در بازدید از بخش خاوران افزود: عمده مشكلات این بخش بلاتكلیفی آن است كه متاسفانه مدعی های دیگری هم پیدا كرده است.

وی با بیان اینكه موضوع شهر شدن قیامدشت به طور جدی در حال پیگیری است، گفت:این طرح از مرحله استانی عبوركرده و در دولت مطرح است.

باقرنژاد اظهار كرد: با مصوب شدن شهر قیامدشت و برگزاری انتخابات شوراها و تشكیل شورای شهر می توان درآمدها را به قیامدشت انتقال داد كه زمینه توسعه و آبادانی این بخش فراهم خواهد شد.

بخش خاوران به مركزیت قیامدشت براساس مصوبه هیات وزیران به تصویب رسید و در بهمن ماه سال 88 آغاز به كار كرد كه مركز این بخش هنوز به عنوان یك روستا تلقی می شود.

همچنین در این بازدید كه اعضای شورای تامین شهرستان، بخشداران خاوران و مركزی ری حضور داشتند، مباحثی همچون صنایع آلاینده در ضلع جنوبی بخش و نظارت نداشتن اداره محیط زیست، استقرار نیافتن برخی از ادارات، تجاوز به حریم سرزمینی ری از سوی پاكدشت با توجه به نقشه های تقسیمات كشوری، عدم همكاری شهرداری و مشكل آب از موضوعات بود كه در جریان این بازید مورد بررسی قرار گرفت.

اعضای شورای تامین شهرستان ری در ادامه با حضور در مجتمع صنعتی خاوران ضمن بازدید از چند واحد صنعتی از نزدیك در جریان مشكلات و نیازهای صنعتگران این بخش قرار گرفتند.

صاحبان صنعت در این بخش نیز با مطرح كردن مشكلاتی همچون همكاری نداشتن شهرداری منطقه 15 و جلوگیری از بازسازی كارگاهها، ایجاد فضاهای خدماتی و بهداشتی برای استفاده كارگران این واحدها خواستار رسیدگی فرماندار و حل آن شدند.

فرماندار شهرستانی ری و همراهان با حضور در مصلای در حال ساخت قیامدشت در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

بخش خاوران با مركزیت قیامدشت در 20 كیلومتری جاده امام رضا (ع) و بر اساس آخرین سرشماری حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد و شهركهای صنعتی خاوران، خاور، توتك، مجامع صنعتی و سنگتراش با حدود شش هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی و تردد 14 هزار دانشجو و مسافر، جمعیت متغیر این منطقه را به بیش از 60 هزار نفر رسانده است.

روستاهای عباس آباد علاقبند،‌محمود آباد، قاسم آباد تهرانچی، لپه زنك، چهلقز،‌سنگتراشان، توتك و سیاه بیشه در حوزه بخشداری خاوران قرار دارد.

قیامدشت هم اكنون جزو حریم شهرداری تهران و تحت پوشش شهرداری ناحیه هفت منطقه 15 تهران قرار دارد كه روستاهای بخش خاوران و بخشی دیگر از این منطقه تحت پوشش خدمات بخشداری قرار دارند.

688/675
۰ نفر