۲۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۵۵
کد خبر: 80583122
T T
۰ نفر
قيام 15 خرداد نقطه عطف در تاريخ انقلاب زمينه بيداري و تداوم انقلاب بود

تبريز- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: قيام 15 خرداد نقطه عطف در تاريخ انقلاب زمينه بيداري، آگاهي و تداوم انقلاب بوده است.

آیت الله 'محسن مجتهدشبستری' روز چهارشنبه در نشست برنامه ریزی بزرگداشت نیم قرن قیام خونین 15 خرداد، سالگرد ارتحال امام (ره) و 12 فروردین افزود: قیام 15 خرداد زمینه حركت پیروزی بخش انقلاب بوده و بر این اساس فرا رسیدن پنجاهمین سالگرد آن باید متفاوت از سال های گذشته باشد.

امام جمعه تبریز اظهاركرد: مناسبت هایی در كشور وجود دارند كه یوم الله هستند یعنی روزهای سرنوشت ساز برای انقلاب اسلامی ایران بوده اند.

آیت الله مجتهدشبستری گفت: یوم الله 15 خرداد، 12 فروردین و سالگرد ارتحال امام از جمله این روزها هستند.

وی اظهاركرد: قیام 15 خرداد در خفقانی كه در زمان طاغوت وجود داشت، حركت شجاعانه و تعیین كننده برای پایه گذاری انقلاب بود.

وی همچنین گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل احیاگر اسلام و شریعت شد و پس از 14 قرن كه جهانیان دین را افیون ملت ها می دانستند، نخستین حكومت شیعی را بنیان گذاشت.

آیت الله مجتهدشبستری افزود: امام خمینی با انقلاب اسلامی ثابت كرد كه دین عامل تحرك و پویایی در همه زمینه ها است و با این كار اسلام را از انزوا خارج كرد.

وی گفت: بر این اساس 14 خرداد سالگرد ارتحال امام (ره) به علت حقی كه امام خمینی بر گردن ملت ها و اسلام دارد یوم الله است و باید سال به سال با شكوه تر برگزار شود.

آیت الله مجتهدشبستری اظهاركرد: پس از 14 خرداد نیز خلف صالح بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب سكانداری انقلاب را بر دوش دارند و مسیر ولایت را به شایستگی ادامه می دهند.

وی اضافه كرد: یوم الله 12 فروردین نیز انتخاب حكومت جمهوری اسلامی از طرف مردم و ملت ایران سرنوشت ساز بود كه گرامیداشت این روز باید به خوبی برنامه ریزی شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست گفت: مشاركت و مشاوره مناسب دستگاه های اجرایی در برگزاری با شكوه پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام خونین 15 خرداد لازم است.

حجت الاسلام حسین تقی زاده همچنین بر گرامیداشت سالروز انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری و مقام ولایت فقیه امت اسلامی تاكید كرد و افزود: برگزاری آیین های گرامیداشت بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) نیز باید سال به سال با شكوه تر برگزار شود.

7223/587