۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۵۱
کد خبر: 80594804
T T
۰ نفر
مدير اورژانس: هفت نفر در سوانح رانندگي استان كرمانشاه كشته شدند

كرمانشاه - مدير اورژانس استان كرمانشاه از جان باختن هفت نفر در پي وقوع سوانح رانندگي درون و برون شهري اين استان خبر داد و گفت: اين افراد از آغاز طرح نوروزي تا پايان روز ششم فروردين در حين انتقال و يا پس از انتقال به مراكز درماني جان باخته اند.

دكتر 'عبدالرحمان پرنا' روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مركز فوریت های پزشكی (اورژانس) استان كرمانشاه از ابتدای آغاز طرح نوروزی (25 اسفند گذشته) تا پایان روز ششم فروردین یك هزار و 216 ماموریت انجام داده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ماموریت انجام شده، یك هزار و 12 مورد در سطح شهرهای استان، 126 مورد در سطح جاده ها و 78 مورد هم بین مراكز درمانی بوده است.

پرنا گفت: در این مدت 180 ماموریت شهری اورژانس مربوط به تصادفات درون شهری بوده كه سه نفر در این حوادث كشته شده اند، ضمن اینكه 83 مورد از 126 ماموریت جاده ای اورژانس نیز مربوط به حوادث رانندگی بوده است.

وی با بیان اینكه متاسفانه در حوادث رانندگی جاده های استان چهار نفر جان باخته اند، اظهار كرد: در مجموع شمار جان باختگان سوانح خودرویی استان در ایام نوروز به عدد هفت رسیده است.

رییس مركز فورتی های پزشكی استان كرمانشاه (اورژانس) رسیدگی به وضعیت بیماری های قلبی، تنفسی و مسمومیت ها را نیز بخش بزرگی از ماموریت های انجام شده اورژانس در سطح شهرها عنوان كرد.

دكتر پرنا همچنین از فعالیت 41 اكیپ اورژانس و یك اتوبوس آمبولانس سیار در 41 پایگاه مستقر در ابتدای شهرها و حاشیه جاده های استان كرمانشاه خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال نسبت به حالت متعارف، ماموریت های اورژانس 25 درصد افزایش داشته است.ك/3

571/9102