۸ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰
کد خبر: 80595580
T T
۰ نفر
دهم فروردين از روزهاي پر افتخار تاريخ مبارزاتي مردم يزد است

يزد - استاندار يزد گفت: دهم فروردين سال 57 يكي از فرازهاي برجسته و پر افتخار تاريخ مبارزاتي مردم ديار دارالعباده و دارالعلم يزد است .

به گزارش روز پنح شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استاندار یزد ، ' محمد رضا فلاح زاده ' در پیامی به مناسبت سالروز قیام دهم فروردین مردم یزد آورده است: دهم فروردین یكی از فرازهای برجسته و پر افتخار تاریخ مبارزاتی مردم دیار دارالعباده و دارالعلم یزد است كه با هدایتهای شهید محراب حضرت آیت الله صدوقی(ره) نقش خود را در پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی ایفا كردند.

مزدوران رژیم منحوس و منفور پهلوی كه آگاهی و آزادیخواهی ملت مسلمان ایران را به هیچ روی بر نمی تابیدند و هر جا كه سخن از استقلال و آزادی و پایبندی به اسلام بود، حركتهای اجتماعی را سركوب می كردند.

وی اضافه كرد: در روز دهم فروردین سال 57 نیز بر مردم غیور و متدین یزد آتش گشودند تا به پندار پوچ خود، با آرمان این ملت خداجو و طاغوت ستیز، مقابله كنند اما زهی خیال باطل! نهال انقلاب اسلامی كه در 15 خرداد سال 42 غرس و با خون پاك هزاران شهید والا مقام آبیاری شده بود، در بهمن ماه 1357 به بار نشست تا ملت شهید پرور و قهرمان این سرزمین برای همیشه در سایه سار جمهوری اسلامی، استقلال وآزادی خود را جشن بگیرند و شكرگزار این نعمت الهی باشند.

اینجانب ضمن تبریك سال 1392 كه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) به نام سال 'حماسه سیاسی،حماسه اقتصادی' مزین شده است، یاد و خاطره شهیدان والامقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای عزیز قیام دهم فروردین را گرامی داشته، از مردم شریف و متدین استان یزد دعوت می نمایم تا با حضور پر شور خود در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دهم فروردین یز-كه از ساعت 8 صبح روز شنبه مورخ 10/1/1392 در محل مسجد روضه محمدیه(حظیره) برگزار می شود-بار دیگر با آرمانهای والای حضرت امام راحل عظیم الشأن(ره) و شهیدان والامقام تجدید پیمان نمایند.ك1

7536/1968