۲۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 80609954
T T
۰ نفر
پيكر چهار تن از شهداي گمنام در كردستان تشييع مي شود

سنندج - مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان كردستان از تشييع و خاكسپاري چهار تن از شهداي گمنام در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در استان كردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا شرف بیانی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دو شهید در دانشگاه كردستان و دو شهید دیگر در كامیاران تشییع و تدفین خواهند شد.

وی گفت: این چهار شهید گمنام در عملیات والفجر هشت در منطقه برون مرزی به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینكه تاكنون در چهار نقطه استان شهدای گمنام تدفین شده اند گفت: پنج شهید در قروه، پنج شهید در سنندج، چهار شهید در مریوان و سه شهید در بیجار به عنوان نماد شهدای گمنام دفن شده اند.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان كردستان افزود: تا كنون 13 هزار شهید گمنام در كشور تدفین شده است.

شرف بیانی تعداد شهدای تفحص شده در 800 نقطه كشور را هفت هزار و 100 شهید عنوان كرد و افزود: این 800 نقطه نماد شهدای گمنام است.

وی با اشاره به اینكه تاكنون 17 شهید گمنام در چهار نقطه استان دفن شده اند افزود: چهار نقطه در كردستان نماد شهدای گمنام است.

شرف بیانی با اشاره به اینكه پیكر مطهر دو تن از شهدای گمنام مربوط به سنندج است افزود: در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) مراسمی با عنوان شبی با شهدا در حسینیه سنندج برگزار خواهد شد.

به گفته وی در مسجد امام حسین كامیاران نیز مراسمی به همین منظور برگزار می شود.

وی اضافه كرد: پیكر شهدای گمنام بعد از تشییع در دانشگاه كردستان تدفین خواهند شد.

وی گفت: شهدای گمنام كامیاران نیز از میدان امام كامیاران تا پارك شهدا تشییع می شوند.

به گفته وی دو هزار نقطه در استان كردستان رزمگاه ایثار و شهادت بوده است و اولین درگیری با ضد انقلاب نیز در شهرستان قروه اتفاق افتاد.

شرف بیانی در ادامه از راه اندازی موزه دفاع مقدس در شهرستان های سنندج و بانه خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبارات در شش ماه آینده شاهد افتتاح موزه دفاع مقدس در سنندج خواهیم بود.

وی اضافه كرد: در شهرستان بانه نیز پارك موزه دفاع مقدس با عنوان 15 خرداد افتتاح خواهد شد.

وی همچنین گفت: همزمان با تشییع پیكر پاك شهدای گمنام بلندترین مجسمه ایران به عنوان نماد شهدای گمنام شیمیایی دوران دفاع مقدس در روستای حسین آباد مریوان نصب خواهد شد.

به گفته وی این نماد با 15 متر طول و هفت متر عرض بلندترین نماد ایران است.

وی رویكرد عمده این اداره كل را تعامل و ارتباط فرهنگی با رسانه بیان كرد و افزود: بومی نگری در كردستان باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انتقال فرهنگ شهادت و ایثار به نسل آینده را ضروری برشمرد و گفت: آنچه در فرهنگ ایثار وجود دارد مرهون پیكر پاك شهداست در همین راستا باید فرهنگ شهادت و ایثار را به نسل امروز معرفی كرد.

شرف بیانی از آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای اعزام كاروان خبرنگاران عضو سرای روزنامه نگاران به اردوی راهیان نور به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: آماده انعقاد تفاهم نامه با سرای روزنامه نگاران هستیم.ك/2

7352/570