۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 80619636
T T
۰ نفر

رييس كل دادگستري يزد برلزوم انتخابات سالم تاكيد كرد

۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 80619636
رييس كل دادگستري يزد برلزوم انتخابات سالم تاكيد كرد

يزد-رئيس كل دادگستري استان يزد بر لزوم برگزاري انتخابات سالم ، قانوني و با حضور پرشور مردم تاكيد كرد

به گزترش روز پنجشنبه ایرنا غلامحسین حیدری در نشست ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص خلق حماسه سیاسی و اقتصادی گفت: به منظور خلق حماسه سیاسی باید انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری به بهترین نحو و با حضور حداكثری و پر شور مردم برگزارشود.

وی اظهار داشت: خوشبختانه انتخابات های برگزارشده در گذشته در استان انتخابات های بسیار سالم و قانونی بود و كمترین میزان تخلف در زمینه برگزاری آنها به دستگاه قضایی گزارش شد.

حیدری در ادامه مسئولان ستاد برگزاری و نظارت بر انتخابات دراستان را افرادی با درایت ، متخصص و با تقوی دانست و گفت: حاصل این درایت برگزاری انتخابات سالم و پرشور بوده كه باعث افتخار استان یزد می باشد.

وی خاطرنشان كرد: شعب خاصی در دادسرای یزد، دادگاههای عمومی و تجدیدنظر استان برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی اختصاص یافته است.

حیدری در زمینه پاسخگویی دستگاه قضایی به استعلامات ستادهای اجرایی و نظارت تصریح نمود: گروهی از كارشناسان مجرب دستگاه قضایی استان در سریعترین زمان ممكن استعلامات مربوط به نامزدها را پاسخ خواهند داد.

وی با بیان اینكه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی به زودی در شهرستانهای استان نیز تشكیل می گردد گفت: جلسات این ستاد باید هردو هفته یكبار تشكیل و تدابیر لازم برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی اتخاذ شد.

رئیس كل دادگستری استان یزد ضمن تاكید بر ضرورت اجرای كامل قانون انتخابات اظهار داشت: قانون تخلفات انتخاباتی نیز توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری به صورت كتابچه تهیه شده كه به طور گسترده در بین نامزدها و ستادهای انتخاباتی توزیع می گردد.

وی همچنین اظهار داشت: برگزاری جلسات توجیهی نیز با روسای ستادهای انتخاباتی ، نامزدهای ریاست جمهوری و همچنین نامزدهای شوراهای شهر و روستا ضروری می باشد.

حیدری با اشاره به غیر قانونی بودن تبلیغات زودهنگام خاطرنشان كرد : باید مطبوعات و سایتهای اینترنتی تا زمان شروع قانونی تبلیغات انتخابات برای نامزدهای احتمالی تبلیغ نكنند.

رئیس دادگستری شهرستان یزد هم نیز انتخابات پیش رو را با اهمیت خواند و با بیان اینكه سرنوشت 75 میلیون ایرانی در این انتخابات رقم میخورد اظهار داشت : نقش دستگاه قضائی در انتخابات در زمینه پاسخگویی به موقع به استعلامات هیاتهای اجرایی و نظارت و همچنین پیشگیری از وقوع جرایم و برخورد قاطع با متخلفین انتخاباتی حایز اهمیت می باشد.

غلامعلی دهشیری افزود: با توجه به نقش مهم دستگاه قضائی در انتخابات، تشكیل ستاد پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی توسط دستگاه قضایی افزایش اطمینان مردم به نظام و درنتیحه افزایش حضور مردم و تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

وی خنثی سازی توطئه دشمنان و تحقق سلامت انتخاباتی را از دیگر اهداف تشكیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی ذكر كرد و اظهار داشت: اكثر تخلفات احتمالی انتخاباتی در هنگام تبلیغات صورت می گیرد و لازم است گشت ویژه جلوگیری از تخلفات تبلیغات انتخاباتی تشكیل شود و از ستاد های انتخاباتی بازدید و توضیحات لازم را ارائه نمایند.

دهشیری تاكید كرد: رای دهندگان، نامزدهای انتخاباتی ، مامورین هیاتهای اجرایی و نظارت، مجریان برگزاری انتخابات ،چاپخانه ها و رسانه های گروهی باید در زمینه برگزاری انتخابات سالم و قانونی توجیه شوند تا انتخابات با سلامت بالا و حضور پرشور و حماسی مردم برگزار شود.ك/2

7546/1968