۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲
کد خبر: 80620345
T T
۰ نفر

اخبار كوتاه از استان اردبيل

۳۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۰:۰۲
کد خبر: 80620345
اخبار كوتاه از استان اردبيل

اردبيل - * بيله سوار * علي اصغر عباس زاده مديركل گمركات استان اردبيل گفت: آمار درآمد گمركات استان در يك سال گذشته 152 ميليارد و 321 ميليون ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 163 درصد افزايش نشان مي دهد.

***

* بیله سوار * بدنبال تغییرات جوی بارش باران در شهرستان بیله سوار آغاز شده است. بر اساس گزارش اعلام شده توسط اداره هواشناسی میزان بارش باران از شب گذشته تا امروز 13 میلی متر بوده كه این بارش موجب خوشحالی كشاورزان منطقه شده است.

***

* گرمی * مدیر شركت آب و فاضلاب شهری گرمی از تعویض 450 دستگاه كنتور خراب آب در این شهر خبر داد. رسول جانی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از این اقدام را جلوگیری از هدر رفت آب ذكر كرد. وی همچنین از واگذاری 536 فقره انشعاب آب شهری در شهر گرمی در سال گذشته خبرداد. وی گفت: در این مدت شبكه آب شهری به امتداد دو كیلومتر توسعه یافته و حدود سه كیلومتر اصلاح و بازسازی شده است. شهردار انگوت از آغاز عملیات لكه گیری و آسفالت خیابان های این شهر خبر داد. عباس زاده افزود: عملیات بهسازی ، لكه گیری و آسفالت معابر و خیابان های شهر انگوت با لحاظ شرایط جوی اجرا می شود. وی اظهارامیدواری كرد به تناسب اعتبارات موجود نسبت به لكه گیر و بهسازی تمام معابر این شهر اقدام شود. وی با اشاره به نقش دستگاه های اداری و شهروندان در نگهداری فضای عمومی شهر مسوولان ادارات حفار را به خودداری از حفاری های غیرضروری و شهروندان را به همكاری با شهرداری انگوت در زیباسازی این شهر فراخواند. شهر انگوت مركز بخش انگوت در شهرستان گرمی حدود دو هزار و 500 نفر جمعیت دارد.

***

* نیر * فرماندار شهرستان نیر از نام نویسی 30 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان نیر خبر داد. میرفخرالدین زاهد در بازدید از روند ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: از این 15 نفر در بخش مركزی و 15 نفر نیز در كورائیم نام نویسی كردند. وی افزود: در نام نویسی هایی كه تا كنون انجام شده مسن ترین داوطلب با 56 سال و كم سن ترین داوطلب با 25 سال ثبت نام كردند. وی گفت: نام نویسی در دفاتر پیشخوان دولت و فرمانداری این شهرستان هر روز تا ساعت 17 انجام می شود.

***

* كوثر * معاون فرماندار كوثر گفت: مدیران شهرستان حق استفاده از امكانات دولتی و دخالت در انتخابات به معنای تاثیرگذاری له یا علیه نامزدها ندارند. طیب امینی افزود: بانوان ایران اسلامی با بصیرت و آگاهی كامل ثابت كرده اند كه همیشه با نقش موثر در تمام عرصه ها از جمله عرصه های علمی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی جلوتر از سایرین هستند. وی گفت: تقویت و تلاش برای بالا رفتن جایگاه نظام اسلامی در عرصه بین المللی كه خون بهای شهیدان است بر تمام مردم و مسوولان واجب است. وی اظهار كرد: شركت مردم در پای صندوق های رای انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا مایه ناامیدی دشمنان در توطئه آفرینی علیه نهضت الهی و اسلامی است. امینی با اشاره به نقش زنان و جوانان در شكل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: قشر فعال و پویای بانوان و جوان ایرانی پس از پیروزی انقلاب نیز در تمام صحنه ها حضور یافت كه اوج تجلی حضور آنها در هشت سال دفاع مقدس است. وی با تبیین اهمیت انتخابات آینده افزود: انتخابات 34 سال گذشته نظام جمهوری اسلامی همواره با برخورداری از بالاترین شاخص ها ، جزو سالم ترین و بهترین انتخابات نظام های سیاسی جهان بوده است. وی بیان كرد: مدیران شهرستان به هیچ وجه حق استفاده از امكانات دولتی و دخالت در انتخابات به معنای تاثیرگذاری له یا علیه نامزدها ندارند و در این زمینه پایش و مراقبت های لازم را با دقت و حساسیت انجام خواهد داد. امینی افزود: مشاركت بانوان و جوانان در تمام صحنه های انقلاب مانند عرصه سازندگی دفاع در مقابل توطئه های داخلی و خارجی و حضور فعال در انتخابات نشان دهنده اعتماد به نفش این قشر از جامعه است.

***

* بیله سوار * كتاب 'دستور برای دانشجو' در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار چاپ شد. این كتاب دومین كتاب استاد شاپور نورآذر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیله سوار مغان است. اولین كتاب ایشان با عنوان چشمه اندیشه (فارسی عمومی ) برای تمام رشته ها بوده و هر دو این كتاب ها می تواند از نظر علمی مورد استفاده عموم دانشجویان قرار بگیرد.

***

* بیله سوار * مدیر آموزش و پرورش بیله سوار بر هدایت دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و كار دانش برای كسب شاخص های اعلام شده و سهم منطقه و تبیین دور نمای رشته های مورد علاقه دانش آموزان تاكید كرد. سلیمان نوجوان اظهار امیدواری كرد با حضور جدی مشاوران در مدارس بتوانیم در متوازن سازی شاخه های فنی و حرفه ای و كاردانش

و متوسطه نظری قدم های مثبتی برداریم.

***

* بیله سوار * فرماندار بیله سوار در جلسه بررسی وضعیت راه های مواصلاتی شهرستان بیله سوار گفت: برای بهسازی و آسفالت جاده مسیر انجیرلو تا بیله سوار 20 میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیك آغاز می شود. وی افزود: وزیر راه و شهرسازی در بازدید از جاده دو بانده كمربندی بیله سوار 30 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

***

* نیر * میرفخرالدین زاهد فرماندار شهرستان نیر با اشاره به زمان چهار روز باقی مانده ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: داوطلبان ثبت نام را به ساعات پایانی موكول نكنند. وی با اشاره به آغاز ثبت نام و نام نویسی از كاندیداهای شوراهای اسلامی گفت: این مهم تا پایان وقت اداری روز یكشنبه اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

وی از نام نویسی 40 داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان نیر خبر داد و افزود: از این تعداد 23 نفر در بخش مركزی و 17 نفر نیز در كورائیم نامنویسی

كرده اند.

***

* اردبیل * اردبیل یكی از 10 استان برتر در حوزه ستاد اقامه نماز شناخته شد. به گزارش روابط عمومی اداره كل آموزش فنی و حرفه ای اردبیل به نقل از ستاد اقامه نماز و امور روحانیون سازمان آموزش فنی و حرفه ای 10 اداره كل آموزش فنی و حرفه ای به عنوان دستگاه برتر نماز معرفی شدند. بر اساس این گزارش ادارات كل آموزش فنی و حرفه ای برتر نماز ادارات استان های اردبیل ، اصفهان ، قزوین ، گلستان ، مركزی ، لرستان ، سمنان ، خراسان شمالی ، كرمان و كردستان هستند.

7118/7124/7116/7123/594/530