۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۲۸
کد خبر: 80628994
T T
۰ نفر
عمره دريايي در دست بررسي است/هشت ميليون ايراني در نوبت اعزام به عمره

تهران - رييس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه هم اكنون هشت ميليون زائر ايراني در نوبت اعزام به عمره مفرده هستند گفت: طرح اعزام زائران ايراني به عمره از راه دريا به دولت ارايه شده و در دست بررسي است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'احمد موسوی' در دیدار با الیاس اوماخان اوف معاون شورای فدرال روسیه افزود:هم اكنون سالانه 800 الی یك میلیون زائر ایرانی به حج تمتع و عمره مشرف می شوند و دردو ماه گذشته 240 هزار نفر به عمره مفرده مشرف شده اند.

مشاور رییس جمهور و رییس سازمان حج و زیارت درباره اعزام زائران ایرانی به كشورهای سوریه و عراق گفت: در سال 91 حدود یك میلیون زائر به كشور عراق و عتبات عالیات اعزام شدند.

موسوی اضافه كرد: با اشاره به اینكه همه متقاضیان حج تمتع در كشورمان كه تعداد آنها یك و نیم میلیون نفر است به نوبت به حج تمتع مشرف می شوند گفت: هشت میلیون متقاضی نیز برای اعزام به عمره مفرده ثبت نام كرده اند.

رییس سازمان حج و زیارت افزود: همه زائران ایرانی عمره و تمتع با حمل و نقل هوایی به كشور عربستان سفر می كنند و اخیرا طرحی برای عمره دریایی پیشنهاد داده ایم كه در دست بررسی است.

موسوی خاطرنشان كرد: ایران برای زائران ایرانی خارج از كشور نیز ظرفیت 23 تا 25 كاروان را فراهم كرده تا از مشكلات احتمالی برای آنان در طول سفر جلوگیری شود.

اجتمام(3)**9140**1647
۰ نفر