۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 80635138
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالي:‌ دغدغه دولت رفع مشكلات معيشتي كارگران است

بجنورد - استاندار خراسان شمالي گفت: دغدغه اصلي دولت رفع مشكلات كارگران بخصوص مسايل معيشتي اين قشر تلاشگر است.

به گزارش ایرنا 'محمود احمدی بیغش' روز دوشنبه در دیدار با تشكل های كارگری و مدیران زیرمجموعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در خراسان شمالی اظهار كرد: برخی از مشكلات موجود موجب شده تا دولت نتواند آنگونه كه شایسته كارگران، به عنوان قشر زحمتكش جامعه است، مشكلات آنان را برطرف كند.

وی اضافه كرد: رفع مشكلات كارگری بخصوص مسایل معیشتی این قشر نیازمند همكاری و همراهی تمام دستگاه های مرتبط با دولت است تا بتوان معضلات پیش روی كارگران را برداشت.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تایید پایین بودن دستمزد كارگران اظهار كرد: دولت نیز به كم بودن میزان دستمزد كارگران معترف است، ولی به دنبال راهكاری است كه بتواند با افزایش دستمزد مشكلات معیشتی كارگران را كاهش دهد.

احمدی بیغش برخی از مسائل كارگران بویژه در بخش معیشتی را ناشی از فشار اقتصادی دشمنان نظام دانست و اظهار كرد: كارگران برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی باید همانند سایر اقشار جامعه بخشی از این مشكلات را تحمل كنند.

وی اضافه كرد: دشمنان با تحریم و فشارهای اقتصادی به دنبال دور كردن ملت ایران از آرمان های نظام اسلامی هستند و ملت ما هرگز برای رفع برخی مشكلات اقتصادی از این آرمان ها جدا نخواهد شد.

استاندار خراسان شمالی بر تحقق حماسه اقتصادی تاكید و اظهار كرد: كارگران باید با تلاش و همكاری خود با خلق حماسه اقتصادی تحریم های دشمنان را بی اثر كنند.

عضو هیات مدیره شورای عالی كار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: در این استان 11 واحد تولیدی و صنعتی دارای شورای كار فعال است كه بزودی این تشكل در شش واحد دیگر نیز فعال می شود.

'حسین امیری' اظهار كرد: علاوه بر آن 40 انجمن صنفی كارگری و كارفرمایان و 105 تشكل نمایندگی كارگران در استان خراسان شمالی فعالیت دارند.

وی دغدغه اصلی كارگران را پایین بودن دستمزد به نسبت تورم جامعه دانست و از مسوولات و دولتمردان خواست تا با توجه به تورم دستمزد كارگران را افزایش دهند.

در این نشست مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز برنامه های هفته كارگر در این استان را تشریح كرد.

در این نشست استاندار خراسان شمالی تامین هزینه سفر پنج تن از كارگران نمونه این استان برای سفر به عتبات عالیات را تعهد كرد. ك/2

2712/626