۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80662649
T T
۰ نفر

تبديل علم به ثروت حلقه مفقوده دانشگاه و بخش صنعت است

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80662649
تبديل علم به ثروت حلقه مفقوده دانشگاه و بخش صنعت است

بيرجند - مديركل دفتر توسعه كار آفريني وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: تبديل علم به ثروت حلقه مفقوده و متصل كننده اصلي دانشگاهها به بخش صنعت در كشور است.

'علیرضا اللهیاری' روز یكشنبه در 'ششمین گردهمایی رووسای مراكز كارآفرینی شرق كشور' در بیرجند افزود: در مدت 12 سالی كه از ایجاد مراكز كارآفرینی در 120 دانشگاه كشور می گذرد این حلقه مفقوده كمرنگتر شده اما هنوز فاصله بین دانشگاه و بخش صنعت مشهود است.

وی گفت: هدف از ایجاد مراكز كار آفرینی در دانشگاهها اشاعه كارآفرینی برای افزایش كارآمدی دانشجویان و دانش‌ آموختگان دانشگاهها و مراكز آموزش عالی از طریق تحول در برنامه ‌ها و شیوه ‌های آموزش در مقاطع مختلف و فراهم آوردن زمینه مشاركت هرچه بیشتر دانشگاهیان در توسعه كشور است.

وی افزود: تقویت و بارور كردن دانش كارآفرینی از طریق پژوهش و آموزش كارآفرینی در دانشگاهها و مراكز آموزش عالی، ایجاد و توسعه كسب و كارهای اقتصادی با توان رقابت بالا در سطح صنعت جهانی از دیگر اهداف تاسیس این مراكز است.

مدیركل دفتر توسعه كار آفرینی وزارت علوم به چهار برنامه راهبردی به منظور توسعه كارآفرینی اشاره و بیان كرد: این چهار راهبرد آموزشی، ترویجی، پژوهشی و مشاوره ای هستند.

وی گفت: در این راستا برای دانشجویان دوره های آموزشی هشت ساعته، یك روزه و سه روزه برگزار می شود تا بعد از فراغت از تحصیل قادر باشند از توان علمی خود در بخش صنعت و كارآفرینی استفاده كنند.

رییس گروه كارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه بیرجند هم گفت: هدف از برگزاری این نشست تشریك مساعی و تبادل نظرات و تجربیات همكاران در منطقه شرق كشور می باشد.

'محمدحسن فتحی' افزود: استانهای سیستان و بلوچستان، كرمان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی اعضای مراكز كارآفرینی منطقه شرق كشور هستند.

666/110
۰ نفر