'محمود داربام' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هیچ دستگاه اجرایی را نمی توان بدون وجود یك روابط عمومی كارآمد در راستای انجام وظایف خود موفق ارزیابی كرد.
وی بیان كرد: واگذاری روابط عمومی نهادهای دولتی كهگیلویه به افراد بی انگیزه، فاقد كارآیی و كم تجربه موجب شده كه نقش روابط عمومی ها كمرنگ تلقی شود.
داربام اظهار كرد: نبود ارتباط كافی بین مسوولان اجرایی، روابط عمومی ها و رسانه های ارتباط جمعی، نداشتن برنامه های مدون برای اطلاع رسانی از عملكرد و وظایف نهادهای دولتی و كمبود اعتبار و امكانات موجب ركود و افت رسالت روابط عمومی ها در شهرستان كهگیلویه شده است.
وی عنوان كرد: چنانچه مدیران روابط عمومی كهگیلویه از اخبار و اطلاعات درون سازمان آگاهی كافی داشته باشد و مسوولان اجرایی نیز از نظرات و پیشنهادهای آنان استفاده كنند جایگاه روابط عمومی در نهادهای دولتی این شهرستان به طور چشمگیری ارتقا می یابد.
داربام ابراز داشت: یكی از نگرش های رایج به روابط عمومی ها نگاه اطلاع رسانی و تبلیغاتی است ولی ارتباط مطلوب با كاركنان، مدیران و مردم منجر به پویایی یك دستگاه اجرایی در زمینه دستیابی به اهداف و برنامه های آن می شود.
وی افزود: روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم، كاركنان و مسوولان بوده و به عنوان شریان حیاتی یك نهاد دولتی باید بر روند تصمیمات درون و برون سازمان سهیم باشد.
داربام گفت: روابط عمومی باید با بهره گیری از علوم اجتماعی، ارتباطات و روان شناسی و ابزارهای ارتباطی نیاز سازمان در زمینه ارتباط با جامعه را شناخته و با تعامل و همكاری با رسانه های ارتباط جمعی گام های موثری برای اطلاع رسانی و پاسخگویی به افكار عمومی بردارد.
7535/671/627
ياسوج - مسوول روابط عمومي فرمانداري كهگيلويه گفت: سنتي بودن و داشتن نگاه مطلق گرايي از مهمترين آسيب هاي هنر روابط عمومي در اين شهرستان است.