۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80670742
T T
۰ نفر

بانوان حماسه ساز دفاع مقدس در دزفول تجليل شدند

۴ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۰۱
کد خبر: 80670742
بانوان حماسه ساز دفاع مقدس در دزفول تجليل شدند

دزفول - به مناسبت چهارم خرداد،روز مقاومت و پايداري ، شنبه از بانوان حماسه ساز شهرستان دزفول تجليل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرماندار ویژه شهرستان دزفول ،در همایش نقش زنان در حماسه پایداری ومقاومت دزفول در سالن ایثار گفت:بدون شك خلق حماسه پایداری ومقاومت دزفول با وجود زنان پاكدامن و بابصیرتی محقق شده كه تكیه گاهشان حضرت فاطمه (س) است.

'عبدالرضا احسانی نیا' افزود:زنان دزفول در طول تاریخ همواره حماسه ساز بودند و هر زمان ظلم و ستمی بر مردم وارد شده، نقش زنان برجسته تر شده و خودشان را بیش از پیش نشان دادند.

وی گفت: در سال 64 زمانی كه دزفول زیر بمباران توپ و موشك های دشمن بعثی قرار داشت و با نام شهر موشك،شهر بی درو پیكر و شهر پاتك معرفی شده بود، ایثار و فداكاری بانوان نجیب دزفولی نیز زبانزد شده بود.

احسانی نیا به بانوان دزفول توصیه كرد:روحیه شهادت طلبی و ایثار رادر جوانان نسل جدید زنده كنند.

وی با اشاره به حمایت و پشتیبانی مردم به ویژه زنان از رزمندگان گفت:اگر سرداران ،شهیدان و افتخارات دیگری به جامعه عرضه شده به دلیل پشتیبانی و حمایت مادران ،همسران و خواهران آنهاست.

مسوول واحد خواهران حوزه علمیه شهرستان شوش نیز در این همایش گفت:نام دزفول در فرهنگ مقاومت و صبوری ثبت شده كه افتخار بزرگی است.

'بدریه موسوی' با اشاره به ایستادگی مردم دزفول در دوران جنگ تحمیلی افزود:هیچ فرهنگ واژه ای نمی توان یافت تا این ایثارگری ها و اسوه ها را بیان كند.

وی گفت: بانوان دزفولی در آن ایام توانستند مقاومت را با تمام وجود در رفتار،كردار و عمل خود جای دهد به گونه ای كه بیان هر كدامشان كتابی مفصل است.

موسوی اظهاركرد: دشمن همواره سعی در نادیده گرفتن این زنان حماسه ساز است، اما باید بداند زنان حماسه ساز هر مصیبتی را تحمل می كند اما از ارزش های زینبی غافل نمی شود.

این همایش به همت كمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه دزفول ،واحد خواهران هیات ثارا... و بسیج خواهران دزفول برگزار شد و با اجرای سرود گروه ناشنوایان،گروه تواشیع و شعر خوانی همراه بود.

در این همایش مادر شهیدان هاشمی نسب به خاطره گویی پرداخت و لوح زرین دزفول قهرمان قرائت شد.

مردم دزفول در طول هشت سال دفاع مقدس دو هزار و 600 شهید تقدیم اسلام و انقلاب كردند.

چهارم خرداد در تقویم ملی به نام روز دزفول نامگذاری شده است.7278/648/ 640
۰ نفر