۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 80675310
T T
۰ نفر
ثبت نام دانش آموزان در گيلان از شانزدهم خردادماه آغاز مي شود

رشت - رييس ارزيابي عملكرد و پاسخگويي به شكايات اداره كل آموزش و پرورش گيلان از آغاز ثبت نام دانش آموزان براي سال تحصيلي 93- 92 از شانزدهم ماه جاري در اين استان خبر داد.

'سید شجاع حسینی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ثبت نام از دانش آموزان در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان از تاریخ یاد شده آغاز و تا پانزدهم تیر ماه ادامه داد.

وی اظهار داشت: اولیاء دانش آموزان در مدت تعیین شده بایستی برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس اقدام كرده و آن را به زمان های بعد موكول نكنند.

دبیر ستاد ثبت نام اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان بیان كرد: ثبت نام دانش آموزان ورودی های اول ابتدایی، اول راهنمایی و اول دبیرستان در واحدهای آموزشی حتما با حضور اولیاء شان انجام می گیرد.

وی خاطرنشان كرد: در پایه های دیگر نیازی به حضور اولیاء دانش آموزان نیست و مدیران مدارس در صورت قبولی دانش آموز را برای پایه های بالاتر ثبت نام می كنند.

وی با بیان اینكه در مدارس عادی از اولیاء دانش آموزان در هنگام ثبت نام مبلغی دریافت نمی شود، تصریح كرد: مدارس خاص شامل سمپاد، شاهد، نمونه دولتی و غیرانتفاعی شهریه هایی دارند كه مبلغ تعیین شده طی اطلاعیه ای در مدرسه نصب می شود.

دبیر ستاد ثبت نام اداره كل آموزش و پرورش استان گیلان یادآور شد: ثبت نام از دانش آموزان در درجه اول در محدوده سكونت شان انجام می گیرد اما در صورت خالی بودن ظرفیت می توان از خارج از محدوده نیز ثبت نام به عمل آورد.

وی با تاكید بر اینكه در مدارس عادی شرط معدل ملاك ثبت نام از دانش آموزان در مدارس نیست، یادآور شد: مدارس خاص می توانند شرط معدل را برای ثبت نام مد نظر داشته باشند.

بیش از 360 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل می كنند.ك/3

7286/695