۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۳۳
کد خبر: 80686919
T T
۰ نفر

رفتارهاي تبليغاتي كانديداها رصد مي شود

۱۷ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۳۳
کد خبر: 80686919

تبريز- رييس ستاد انتخابات آذربايجان ‌شرقي گفت: تمام فعاليت‌هاي كانديداها و هوادارانشان به دقت رصد و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانوني با آنان صورت خواهد گرفت.

'محمدعلی نصرتی'روز جمعه با بیان اینكه نامزدهای شورای اسلامی شهر با مطالعه بیشتر قوانین به سطح و وظایف قانونی خود در شوراها توجه كنند، یادآوری كرد: از تمام ظرفیت‌ها در برخورد با متخلفان انتخاباتی استفاده می شود.

'نصرتی' ادامه داد: همزمان با آغاز زمان قانونی تبلیغات ، ستاد برخورد با تخلفات انتخاباتی در محاكم قضایی استان فعال شده است.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به نشست‌های توجیهی و آموزشی فرمانداران و بخشداران با كاندیداهای شوراهای شهر و روستا در خصوص مرور و گوشزد كردن قوانین مجاز وغیرمجاز تبلیغات انتخاباتی اظهار كرد: به نظر می‌رسد نامزدهای انتخاباتی درهمین وادی امر باید مراقب حركات خود باشند كه منجر به قانون شكنی نشود.

وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی و برخورد با جرایم انتخاباتی خاطرنشان كرد: یكی از مهم‌ترین وظایفی كه باید از سوی كاندیداها شركت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مدنظر قرار گیرد، عمل به قانون است و رفتارهای خارج از عرف و قانون كاندیداها مورد رصد و پیگیری قرار می‌گیرد از این رو همه باید قانونمداری را سرلوحه كارهای تبلیغاتی خود قرار دهند.

نصرتی گفت: هر فرد و گروهی بخواهد این وحدت و آرامش مردم را تضعیف كند، متخلف است.

وی افزود: در خصوص تخلفات مشهود و عمومی كاندیداها و ستادهای آنها ،نیروی انتظامی اجازه برخورد خواهد داشت.

وی یادآوری كرد: نصب اعلامیه، عكس، پوستر و هرگونه تبلیغاتی بر روی علایم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی دولتی و وابسته به دولت (ماده 69) مجاز نیست.

نصرتی اظهار كرد: در قانون پیش‌بینی شده تنها در ستادهای انتخاباتی نصب بنر در اندازه‌های تعیین شده در دوره مجاز تعیین شده در دوره تبلیغاتی قانونی مجاز بوده و هرگونه دیوارنویسی نیز از موارد غیرمجاز تبلیغاتی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس قانون، تبلیغات شوراهای اسلامی هشت روز قبل از روز رأی‌گیری، 16 خرداد آغاز شده و 24 ساعت مانده به شروع اخذ رأی به پایان می رسد.

'نصرتی' با بیان اینكه، ساز و كارهای لازم برای برخورد با تخلفات به وسیله ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی پیش‌بینی شده و سازمان‌های مسئول با متخلفان برخورد خواهند كرد، افزود: از تمام كسانی كه مخلصانه برای خدمت به اسلام و مردم به صحنه آمده‌اند، می‌خواهیم در چارچوب قانون و اخلاق حركت كنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با تاكید بر همدلی و وفاق و هماهنگی مسئولان و اعضای این ستاد برای پیشبرد امور اجرایی انتخابات گفت: شاهد حماسه‌ای به یادماندنی خواهیم بود كه تعیین كننده آینده كشور بوده و دستاوردی عظیم برای كشور محسوب می‌شود.

7223/245