۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 80690431
T T
۰ نفر
قانونگرايي و بي طرفي بايد ملاك عمل بازرسان انتخابات باشد

رشت - رييس هيات بازرسي انتخابات گيلان گفت: قانونگرايي و بي طرفي بايد اصلي ترين وظيفه و ملاك عمل بازرسان انتخابات استان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'محمد آقاجانزاده' روز دوشنبه در همایش آموزشی - توجیهی مسئولان و اعضای بازرسی انتخابات بخش ها و شهرستان های استان اظهار كرد: نظارت بر اجرای قانون در عرصه انتخابات، وظیفه سنگینی برعهده بازرسان گذاشته است.

وی با اشاره به وظایف هیات های بازرسی استان، ارزیابی عملكرد دستگاه های اجرایی در استفاده از بیت المال و نظارت بر عدم سوءاستفاده دست اندركاران انتخابات از موقعیت شغلی و مستند سازی از تخلفات انتخاباتی را از جمله این وظایف عنوان كرد.

رییس هیات بازرسی انتخابات استان گیلان با بیان اینكه جلب مشاركت حداكثری مردم از وظایف مهم مجریان انتخابات است، افزود: دشمن از حضور حداكثری و در كنار هم قرارگرفتن مردم در همایش های باشكوه ملی وحشت دارد.

آقاجانزاده خاطرنشان كرد: بازرسان و مجریان انتخابات باید با اجرای قانون از ایجاد زمینه سوءاستفاده دشمن در عرصه انتخابات پرهیز كنند.

وی با اشاره به اینكه دشمن در طول 34 سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران در همه امیدهای خود ناامید شده، تصریح كرد: حضور همیشگی مردم در تمامی صحنه های انقلاب نشانه شكست دشمن، علاقه مندی مردم به نظام و ولایت فقیه و پیروزی بزرگی است كه در مقابل بهای بزرگ خون شهدا به دست آمده است .

رییس هیات بازرسی انتخابات استان گیلان با تاكید بر اینكه حفظ حرمت خون شهدا تكلیفی سنگین بر دوش همه است، یادآور شد: عمل به این تكیف مهم و انتقال آن به آیندگان، امانتداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

آقاجانزاده با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان كرد: انتخابات به دلیل حضور مردم ولایتمدار در ادامه راه شهدا و عمل به توصیه های امام راحل و مقام معظم رهبری، امری مهم و نماد مردم سالاری دینی است.

به گزارش ایرنا ، همایش آموزشی - توجیهی بازرسان انتخابات بخش ها و شهرستان های گیلان روز دوشنبه در استانداری گیلان برگزار شد.ك/2

7292/695