۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۲۵
کد خبر: 80693610
T T
۰ نفر
جزييات تعرفه حق فني دارو در طرح پزشك خانواده اعلام شد

ساري - مدير نظارت بر امور دارو در دانشگاه علوم پزشكي مازندران جزييات تعرفه حق فني دارو در داروخانه هاي بخش دولتي و خصوصي طرف قرارداد با برنامه پزشك خانواده را اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'مجید یوسفی' روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینكه اقلام داروهایی كه در تعهد بیمه های پایه از جمله خدمات درمانی و تامین اجتماعی قرار دارد در طرح پزشك خانواده رایگان خواهد بود گفت: مردم برای دریافت داروهای رایگان حق فنی را باید پرداخت كنند.

وی به بیان تعرفه حق فنی دارو در بخش دولتی پرداخت و اظهار داشت: در این بخش 15 درصد بهای نسخه تا سقف پنج هزار ریال اخذ می شود.

وی بیان داشت: داروهای تركیبی و ساختنی در داروخانه های دولتی ده درصد قیمت مواد مصرفی و حداكثر تا سقف 9 هزار ریال به عنوان هزینه ساخت دریافت می شود.

وی گفت: تعرفه حق فنی داروخانه های خصوصی كه در مراكز بهداشتی درمانی مستقر هستند و برای همكاری با برنامه پزشك خانواده خدمات دارویی ارایه می دهند سه هزارو 500 ریال است .

وی ادامه داد: حق فنی داروهایی كه بدون نسخه داده می شود 15 درصد بهای دارو و حداقل چهار هزار ریال است.

مدیرنظارت بر امور دارو در دانشگاه علوم پزشكی مازندران، در مورد تعرفه حق فنی در داروخانه های خصوصی طرف قرارداد با برنامه پزشك خانواده گفت: در این داروخانه ها حق فنی نسخه با مبلغ كمتر از 15 هزار ریال ، چهار هزار ریال و بیشتر از 15 هزار ریال ، ده هزار ریال پیش بینی شده است.

دكتر یوسفی یادآورشد: داروخانه های شبانه روزی در ایام تعطیل و از ساعت 22 تا هشت صبح روز بعد مجاز به دریافت حداكثر 20 درصد بیش از تعرفه اعلام شده هستند.

وی به بیان تعرفه خدمات حرفه ای داروساز برای ساخت داروهای تركیبی در بخش خصوصی پرداخت و افزود: دستمزد ساخت داروهای نیمه جامد دو قلمی شش هزار ریال ، سه قلمی هفت هزارو 500 ریال و بیشتر از سه قلم 9 هزار ریال است .

مدیرنظارت بر امور دارو در دانشگاه علوم پزشكی مازندران بیان داشت: در بخش خصوصی دستمزد ساخت داورهای مایع دو قلمی چهار هزار ریال ، سه قلمی پنج هزار ریال و بیشتر از سه قلمی شش هزار ریال محاسبه شده است.

دكتر یوسفی هزینه ساخت هركپسول در داروخانه های خصوصی را 70 ریال (هفت تومان) عنوان كرد. ك/3

7330/503