طرح دارویار بهترین روش برای پرداخت یارانه دارو به مردم است

ساری - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که، طرح دارویار بهترین روش برای پرداخت یارانه دارو به مردم است گفت که با اجرای این طرح از هدر رفت منابع مالی و قاچاق دارو جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم صالحی‌فر روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: از روز ۲۳ تیرماه در مازندران همزمان با سراسر کشور طرح دارویار به اجرا درآمد که براساس آن قیمت دارو بدون نسخه پزشک آزاد اما با نسخه پزشک و یا از طریق ارجاع پزشک خانواده به صورت بیمه‌ای محاسبه می‌شود.

وی با بیان این که در این طرح یک‌هزار و ۵۰ قلم دارو مشمول بازطراحی تخصیص یارانه شدند، خاطر نشان کرد: به جای آن که یارانه دارو در اختیار وارد کننده برای واردات مواد اولیه قرار گیرد ، در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای و به نوعی خود مردم قرار خواهد گرفت و قیمت دارو هم با نسخه پزشک با نرخ بیمه‌ای محاسبه می‌شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : علاوه بر پرداخت یارانه به داروهای ثبت سفارش در نسخه‌های پزشک خانواده، پزشک متخصص و عمومی، ۳۶۶ قلم داروی برای بیماران فشار خون، دیابت و قلبی و عروقی بدون نسخه پزشک هم مشمول طرح دارویار است.

صالحی‌فر با بیان این که اجرای طرح دارویار اهمیت اجرای طرح پزشک خانواده و تحویل دارو با نسخه را برای شهروندان مشخص می‌کند، اضافه کرد: تحویل داروی تخصصی و عمومی در این طرح به مراجعه کنندگان فاقد نسخه پزشک در داروخانه‌ها منعی ندارد اما آنان هزینه دارو را به صورت آزاد پرداخت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان این که قبل از اجرای طرح دارویار قیمت دارو با نسخه و بدون نسخه پزشک چندان با یکدیگر تفاوت نداشت، افزود: بعد از اجرای این طرح قیمت داروهای دارای نسخه پزشک همانند گذشته ثابت ماند اما قیمت داروهای بدون نسخه پزشک آزاد محاسبه می‌شود.

وی با بیان این که از ۲۳ تیرماه همزمان با اجرای طرح دارویار تاکنون ۶۶۸ بازدید از داروخانه‌های استان انجام شد، تصریح کرد: بررسی آماری گزارش‌های میدانی کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مازندران حاکی از ثبت نشدن هیچ‌گونه تخلف احتمالی در زمینه احتکار، گرانفروشی در داروخانه‌های استان با اجرای این طرح است.

در استان مازندران  ۶۱۰ داروخانه شبانه روزی و خصوصی تخت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha