۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 80694014
T T
۰ نفر

24 خرداد همه مي آييم

۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷
کد خبر: 80694014
24 خرداد همه مي آييم

گرگان - تنها دو روز ديگر به انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي باقي مانده و مردم استان گلستان نيز همانند تمام ايرانيان، اين بار نيز مي خواهند حماسه آفرين رخداد ديگري در 24 خرداد باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حرف و حدیث انتخابات، این روزها نقل مجلس هر كوی و برزنی در گلستان است و همه شهرها و روستاهای استان پوشیده از عكس های تبلیغاتی، اطلاعیه ها، تراكت ها و بنرهاست و بازار سخنرانی و گردهمایی نیز داغ است.

اما این كه چه كسی می تواند سكان بالاترین مدیریت اجرایی ایران اسلامی را تا چهار سال دیگر بر عهده گیرد و روند توسعه كشور را شتاب بیش تری بخشد، مهم ترین موضوع گردهمایی ها، محافل سخنرانی و اجتماعات خانوادگی است.

مردم و كارشناسان استان گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، شركت در انتخابات را، تكلیف اجتماعی و وظیفه قانونی خود دانسته و فرد اصلح را كسی می دانند كه پایبند به گفته های خود و خواسته های مردم باشد.

بانوی هنرمندی كه هنر انگشتانش گرداننده چرخ زندگیش است، رئیس جمهور را، گرداننده چرخ مملكت می داند و می گوید: این هنر فرد است كه با تدبیر و دوراندیشی، چرخ كشور را به گردش در آورد و آرامش و رفاه را برای مردم فراهم كند.

'ایمان حسینی' نیز جوانی است كه صداقت را، ویژگی منحصر به فرد یك رئیس جمهور یا كاندیدای شورای اسلامی می داند و می گوید: مردم شهر و روستا و جوانان به این امید، وقت خود را این روزها صرف انتخابات می كنند كه بتوانند ایران، شهر و روستایی پیشرفته تر از گذشته داشته و آزادی های مدنی و اجتماعی معقولی برای آنان فراهم شود.

پایبندی به اصول انقلاب، تخصص و تجربه، معیار 'زهرا پورقاسم' برای انتخاب فرد مورد نظرش در انتخابات است و انتظارش نیز از رئیس جمهور آینده این است كه فشار مشكلات جامعه از جمله بیكاری، تورم و تحریم را كاهش دهد.

'حسن نجاتی' سرآشپز ماهری است كه معتقد است كاندیداها قبل از روز رای گیری، روغن تبلیغات را زیاد نكنند و بعد از آن نیز آشپزی باشند كه همه مواد یك غذای مطلوب را، بموقع و به اندازه با هم مخلوط می كنند.

استاد و مدرس دانشگاه های گلستان نیز معتقد است: دو نگاه قانونی و عمومی برای انتخاب كاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی وجود دارد كه مسیر توسعه، شكوفایی استعداد و بهره برداری بهینه مردم را از فرصت های زندگی تعیین می كند.

'عباسی' گفت: تعهد، صداقت، عدالت، عقلانیت، سابقه ملی موثر، آگاهی و تسلط بر قوانین كشور و نیز تخصص لازم برخی از ویژگی های كاندیدای اصلح ریاست جمهوری به شمار می رود.

وی اضافه كرد: امروز بعد از 34 سال دیگر نمی توان با آزمون و خطا با مردم رفتار كرد بلكه برنامه محوری مسوولان است كه آرامش را در جامعه ایجاد می كند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان نیز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، آمادگی استان را برای برگزاری انتخابات اعلام كرد و گفت: هیئت های سه گانه انتخابات اعم از بازرسی، اجرایی و نظارت و عوامل پشتیبانی آن ها اشراف كامل بر اجرای انتخابات دارند و جای هیچ گونه نگرانی در هیئت ها نیست.

'علی رضا جمشیدی' افزود: تمامی ملزومات مورد نیاز شعب اخذ رأی نیز در اختیار فرمانداری ها قرار گرفته و در حال حاضر نیازمندی خاصی وجود ندارد.

وی ادامه داد: تعرفه های انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در فرمانداری ها توزیع شده است.

به گفته معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، یك هزار و 492 شعبه اخذ رأی انتخابات ریاست جمهوری و یك هزار و 457 شعبه اخذ رأی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روز 24 خرداد در استان آماده دریافت آرای مردم است.

وی افزود: اعضای هیأت های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در استان 243 نفر و اعضای هیأت های اجرایی انتخابات شوراها 301 نفر است كه در فرمانداری ها و بخشداری ها مستقر خواهند بود.

جمشیدی اضافه كرد: شمار اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره سه هزار و287 نفر خواهد بود كه در مقایسه با سومین دوره كه 2 هزار و 994 نفر بوده، رشد خواهد داشت.

وی هم چنین گفت: همه متولدین 24 خرداد و ماقبل سال 74 به تعداد یك میلیون و 176 هزار و 859 نفر، واجد شرایط شركت در انتخابات هستند.

جمشیدی تعداد رای اولی های استان را نیز 42 هزار و 650 نفر اعلام كرد.

وی، شور و نشاط عمومی را عامل حضور گسترده و مشاركت فراوان مردم در انتخابات دانست و تأكید كرد: هدف همه ما حضور گسترده مردم و تحقق حماسه سیاسی است.

معاون استاندار گلستان اظهار كرد: فضای سیاسی این روزهای استان همگام با سایر نقاط كشور بسیار فعال و پر جنب و جوش است و از مردم ولایت مدار استان دعوت می شود كه برای انتخاب اصلح و خلق حماسه سیاسی در پای صندوق های رأی حضور داشته باشند.

7464/602