۳۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱
کد خبر: 80707571
T T
۰ نفر
طرح اوقات فراغت آسماني ها در استان كرمانشاه آغاز شد

كرمانشاه - آيين افتتاحيه طرح اوقات فراغت آسماني ها با حضور اعضاي كانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان كرمانشاه در تالار انتظار كرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی هنری مساجد استان كرمانشاه در این آیین گفت: غنی سازی و پركردن اوقات فراغت از اهداف طرح اوقات فراغت كانون های فرهنگی و هنری مساجد است كه باید كانون ها به فراخور محله و مسجد برنامه ریزی كنند.

'طیب صفری' با تاكید بر نیازسنجی كانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار كرد: كانون های مساجد استان از رشد كمی و كیفی خوبی در سال های اخیر برخوردار شده است.

وی گفت: 364 كانون فرهنگی و هنری هم اكنون در مساجد استان كرمانشاه فعال است و رویكرد برنامه های اوقات فراغت این كانون ها در سال جاری با توجه به همزمانی با ماه مبارك رمضان آموزه های دینی و قرآنی است.

صفری خاطرنشان كرد: در این ایام از ظرفیت كتابخانه های كانون های فرهنگی و هنری مساجد برای جذب جوانان بهره می گیریم.

وی اظهار داشت: برنامه ها كانون های فرهنگی و هنری مساجد از جذابیت و تنوع خاصی برخوردار است و سعی بر این است كه از امكانات و زیرساخت های لازم برای انجام این فعالیت ها بخوبی فراهم شود.

مسوول دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان با اشاره به كسب رتبه برتر دبیرخانه كانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در كشور، اضافه كرد: واحد آموزشی و پژوهشی به لحاظ كمی و كیفی و داشتن بیشترین طرح و برنامه این موفقیت را كسب كرده است.

وی با بیان اینكه هم اكنون كانون های فرهنگی و هنری مساجد از برنامه پنجم توسعه جلوتر است، گفت: 30 درصد مساجد استان كرمانشاه هم اكنون از كانون های فرهنگی و هنری برخوردارند.

در این مراسم طرح قرآنی 1447 نیز همزمان با سراسر كشور افتتاح شد.

از برنامه های این طرح حفظ جزء 29 قرآن كریم با هدف مشاركت در حفظ، آشنایی با روخوانی و روانخوانی با قرآن كریم است.

567