۲ تیر ۱۳۹۲، ۸:۵۶
کد خبر: 80709404
T T
۰ نفر
برنامه هاي متنوع فرهنگي وهنري درهفته ادبيات كودك در يزد برگزارميشود

يزد- مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان يزد از برگزاري برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري به مناسبت هفته ادبيات كودك و نوجوان و سالگرد مرحوم آذريزدي خبرداد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا بهرام عبدالحسینی طی نشستی با بیان اینكه از تاریخ 12تا 18تیر هفته ادبیات كودك و نوجوان نامگذاری شده است،گفت: از پوستر و فراخوان تصویر گری آذر یزدی رونمایی می شود.

وی با بیان اینكه با رونمایی از این فراخوان درصدد برگزاری جشنواره هنری در خور شان آذریزدی هستیم افزود: به همین مناسبت دو كتاب به نامهای آذریاد و یار آینه دار در كه خصوص شخصیت و سیره مرحوم آذر یزدی است رونمایی می گردد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از برگزاری نمایشگاه تخصصی كتاب كودك در یزد خبرداد و گفت:این نمایشگاه توسط شركت تعاونی ناشران به مدت یك هفته برگزار می شود.

وی تصریح كرد: دو شماره ویژه نامه تخصصی نیز در خصوص آذر یزدی توسط مطبوعات محلی یزد چاپ و منتشر می شود.

این مقام مسئول افزود: با همكاری این اداره و كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان یزد مراسمی باحضور مسئولان و كودكان یزدی به مناسبت گرامیداشت آذر یزدی برپا خواهد شد.

به گفته وی در این برنامه پاسداشت،برنامه های نظیر قصه گویی،كلیپ آذر،سخنرانی دوستداران آذر یزدی و غیره اجرا خواهد شد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزاری كارگاه آموزشی ادبیات كودك با حضور اساتید شناخته شده و صاحب نظرو همچنین كارگاههای نقد كتاب را از دیگر برنامه های هفته ادبیات كودك و نوجوان و سالگرد مرحوم آذریزدی اعلام كرد.

عبدالحسینی در بخش دیگری از سخنانش به آغاز ساماندهی مقبره آذر یزدی اشاره كرد و گفت:ساماندهی مقبره آذر یزدی آغاز شده است.

این مقام مسئول از دیگر دستگاههای مرتبط به این بخش درخواست كرد كه به تعهدات خود در این بخش عمل نمایند. ك/2

7546/1968