۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۶
کد خبر: 80711102
T T
۰ نفر
كتابخانه شهر'كشكوئيه' رفسنجان افتتاح شد

كرمان - كتابخانه شهر'كشكوئيه' رفسنجان روز دوشنبه همزمان با ميلاد امام زمان(عج) با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این كتابخانه با متراژ450 مترمربع از سوی نیكوكار'سید عبدالحسین حسینی' احداث شده و مجهز به سالن مطالعه، رایانه و مخزن كتاب است.

یك میلیارد و 800 میلیون ریال برای ساخت این كتابخانه هزینه شده است.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمان در آیین افتتاح این كتابخانه با اشاره به اقدامات فرهنگی در70 شهر استان گفت: برنامه تقویت و پیشبرد امور فرهنگی در روستاها، بخش ها و شهرها را از طریق موسسات فرهنگی و كانون های فرهنگی و هنری مساجد پیگیری می كنیم.

'احمد سعیدی' افزود:بر اساس سیاست كشوری تلاش می كنیم فعالیت های فرهنگی از مركز استان به مركز شهرها و بخش ها منتقل شود.

وی به افتتاح نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر كشكوئیه اشاره و تصریح كرد: تجهیز این مكان بدلیل محدودیت زمانی و نصب نشدن تابلو هنوز انجام نشده است اما این نمایندگی به درخواست مسوولان این شهر راه اندازی شد.

سعیدی خاطرنشان كرد: بزودی با دادن ابلاغ به یكی از افراد بومی محل بعنوان نماینده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در كشكوئیه و تجهیز این محل، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كشكوئیه كار خود را آغاز خواهد كرد.

'سیدمحمد حسینی' وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این كتابخانه در مسجد امام حسین(ع) كشكوئیه، لوح تقدیری به عبدالحسین حسینی خیر كتابخانه ساز اهدا كرد.

وی همچنین در سفر خود به كشكوئیه با حضور در گلزار شهدای این شهر با آرمان های شهدای والامقام تجدید میثاق كرد.

معاونان اداری و مالی و فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار كرمان و جمعی دیگر از مسوولان محلی در این آیین حضور داشتند.

شهر كشكوئیه در 45 كیلومتری شمال غرب شهر رفسنجان واقع است.ك/3

7443/8154/2624
۰ نفر