۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 80723205
T T
۰ نفر

بيش از 10 هزار مدرسه غيردولتي در كشور وجود دارد

۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۳۱
کد خبر: 80723205
بيش از 10 هزار  مدرسه غيردولتي در كشور وجود دارد

كرمانشاه - مديركل مدارس غيرانتفاعي و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش گفت: بيش از 10 هزار مدرسه غيردولتي با يك ميليون دانش آموز در كشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'حسن شربت دار' عصر چهارشنبه در نخستین گردهمایی شورای هماهنگی موسسان مدارس و مركز غیردولتی كه در خانه معلم كرمانشاه برگزار شد، افزود: صد درصد مدارس مقاطع ابتدایی هوشمندساری شده است.

وی اظهار كرد: هوشمندسازی مدارس غیردولتی در مقاطع اول و دوم متوسطه نیز از اولویت هایی است كه در دستور كار قرار دارد.

مدیركل مدارس غیرانتفاعی و مراكز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: شهریه مدارس غیردولتی تا 25 درصد نسبت به سال گذشته قابل افزایش است.

وی با بیان اینكه مدارس غیردولتی، سیاست آموزش و پرورش را به نحو مطلوب انجام داده اند، خاطرنشان كرد: مشكلات زیادی بر مدارس غیردولتی حاكم بود كه به همت موسسان فرهنگی حل شد.

شربت دار با اشاره به اتمام مهلت قانون مدارس غیردولتی در تیر ماه گفت: به طور كلی كلیات قانون تاسیس مدارس غیردولتی قابل قبول است كه در برخی از موارد نیازمند اصلاح است و تلاش می كنیم مدارس غیردولتی مشكل خلا قانونی نداشته باشند.

وی در ادامه به حمایت های مالی وزارت آموزش و پرورش از مدارس غیردولتی اشاره داشت و افزود: 60 درصد تسهیلات برای خرید و احداث مدارس و 40 درصد دیگر در راستای هوشمندسازی مدارس صرف شده است.

وی در پایان به كمبود نیروی انسانی مامور در مدارس بخصوص مدارس تهران اشاره كرد و گفت: امكان مامور كردن نیروی انسانی به مدارس غیردولتی را نداریم و به ازای هر 30 نفر در یك مدرسه یك نفر از طرف وزارت آموزش و پرورش مامور می شود.

در استان كرمانشاه 12 هزار دانش آموز در 128 مدارس غیردولتی تحصیل می كنند.

567