۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۶
کد خبر: 80732494
T T
۰ نفر
بهرگيري از فرهنگ قرآني بهترين راهكار مقابله با تهاجم غرب است

سنندج – مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان گفت: به منظور ترويج احكام الهي و فرهنگ قرآني، بهره گيري از ابزار فرهنگي بهترين راهكار مقابله با تهاجم فرهنگي غرب است.

به گزارش ایرنا؛ قباد میمنت آبادی روز چهارشنبه بمناسبت فرا رسیدن ماه مبارك رمضان در جمع خبرنگاران، برنامه جز خوانی قرآن كریم در مسجد جامع سنندج و بیجار، برگزاری 50 كلاس روخوانی، تفسیر، ترجمه و مفاهیم قرآنی، طرح بزرگ قرآنی 1447، طرح تفسیر جز 29 قرآن كریم، بازدید از نمایشگاه بزرگ قرآنی كشور، اعزام راهیان نور به شهرستان ها، برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در نگارخانه ارشاد اسلامی و دیدار با نماینده ولی فقیه در منطقه را از ویژه برنامه های ماه مبارك رمضان بیان كرد.

وی افزود: این اداره كل آمادگی دارد كتاب های قرآنی مندرس سال های گذشته را از اشخاص حقیقی و حقوقی جمع آوری كند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه جز خوانی قرآن كریم در دو محفل مسجد جامع بیجار و مسجد جامع سنندج در مبارك رمضان اظهار كرد: این برنامه همزمان به صورت زنده از صدا و سیما مركز كردستان پخش خواهد شد.

میمنت آبادی اظهار كرد: امید است مردم بتوانند به صورت مستقیم یا غیر مستقیم از طریق شبكه تلویزیون از این برنامه ها بهره مند شوند.

به گفته وی این برنامه قرآنی در 30 برنامه یك ساعته تدارك دیده شده است.

وی همچنین یادآور شد: برای اولین بار مقرر شده است كه 30 برنامه 20 دقیقه ای آموزش قرآن به صورت زنده برای مردم متدین استان پخش شود.

وی افزود: در پایان ماه مبارك رمضان از فعالان عرصه قرآن تجلیل و قدردانی بعمل خواهد آمد.

مدیركل اوقاف و امور خیریه استان كردستان نیز در این نشست همچنین با اشاره به اینكه برنامه های ماه رمضان قرآنی است، بر بهره گیری از فرهنگ قرآنی و آموزه های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی تاكید كرد.

سلمان روحی برپایی محفل جز خوانی در مساجد و امامزاده های سنندج، برگزاری محافل انس با قرآن كریم با حضور قاری مصری، اعزام مبلغ از حوزه علمیه قم به شهرستان های كامیاران، قروه و بیجار، برنامه افطاری و اطعام به خانواده های نیازمند با همكاری كمیته امداد و موسسات خیریه، چاپ ویژه نامه رمضانیه، طرح ویژه نشاط معنوی در امامزادگان و مساجد استان، طرح حفظ و تربیت حافظان در امامزاده های استان را از برنامه های ماه مبار ك بیان كرد.

وی با اشاره به اینكه برنامه های ماه رمضان قرآنی است، بر بهره گیری از فرهنگ قرآنی و آموزه های قرآنی در زندگی فردی و اجتماعی تاكید كرد.

وی نقش رسانه های گروهی را در ارتقای فرهنگ قرآنی و دینی تعیین كننده دانست.ك/2

7352/533