۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۹
کد خبر: 80736345
T T
۰ نفر
369 مترمكعب آب در دشت هاي شهرستان بروجن صرفه جويي شد

بروجن، شهركرد - فرماندار بروجن گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون با نصب كنتورهاي هوشمند در دشت سفيد دشت و بروجن به ترتيب در اين دو دشت در مصرف 310 و 59 مترمكعب آب صرفه جويي شد.

به گزارش ایرنا، 'فتاح كرمی' روز یكشنبه در كمیته حفاظت آب شهرستان بروجن افزود: با نصب كنتورهای هوشمند بر روی چاه های آب در منطقه گندمان و بلداجی نیز در سال گذشته یكهزار و 812 مترمكعب صرفه جویی آب شد.

وی ادامه داد: به منظور اعمال مدیریت مصرف و كنترل بار شبكه، كاهش تلفات انرژی شبكه برق و ایجاد سامانه قرائت و كنترل از راه دور مشتركان برق، بر روی چاه های كشاورزی این شهرستان كنتور هوشمند نصب شد.

كرمی با بیان اینكه طی سال گذشته 14 پروانه بهره برداری و حفر چاه برای فعالیت های كشاورزی و دامداری در بروجن صادر شد، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاكنون نیز 9 پروانه بهره برداری و حفر چاه در همین بخش صادر شد.

فرماندار بروجن افزود: طی سال گذشته 22.6 هكتار از اراضی ملی مستعد شهرستان به متقاضیان واگذار شد و مراحل واگذاری 21 هكتار دیگر نیز برای سال جاری انجام شده است.

كرمی با بیان اینكه بروجن كویر چهارمحال و بختیاری نام گرفته است، تصریح كرد: دشت 'بروجن' تا سال 1395 ، دشت 'سفید دشت' تا سال 1394 در زمینه استفاده شرب، كشاورزی، توسعه باغ و استفاده محدود خدمات بعنوان دشت های ممنوعه اعلام و دشت 'گندمان' نیز بعنوان دشت ممنوعه پیشنهاد شده است.

مركز شهرستان بروجن در فاصله 62 كیلومتری مركز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

7361/558/