۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۲۲:۰۶
کد خبر: 80738386
T T
۰ نفر

روسيه بروحدت گروه هاي فلسطيني تاكيد كرد

۲۴ تیر ۱۳۹۲، ۲۲:۰۶
کد خبر: 80738386
روسيه بروحدت گروه هاي فلسطيني تاكيد كرد

مسكو - 'سرگئي لاوروف' وزير امور خارجه روسيه در ديدار با ' نبيل شعت' عضو كميته مركزي جنبش فلسطيني 'فتح' بر ضرورت وحدت گروه هاي فلسطيني تاكيد كرد.

به گزارش ایرنا به نقل ازوزارت امور خارجه روسیه، شعت روزدوشنبه در دیدار با لاوروف، وی را از روند مصالحه میان گروه های فلسطینی مطلع كرد.

وزیر امور خارجه روسیه هم دراین رابطه برموضع اصولی كشورش در حمایت از دستیابی به وحدت و یكپارچگی ملی میان گروه های فلسطینی حول محور سازمان آزادیبخش فلسطین تاكید كرد.

وی گفت: بدون دستیابی به چنین وحدتی حل و فصل اختلافات میان فلسطین و اسراییل امكان پذیر نخواهد بود.

موضوع اصلی مذاكرات لاوروف و شعت، دورنمای مذاكرات به بن بست خورده فلسطین و رژیم صهیونیستی با توجه به تلاش های آمریكا برای ازسرگیری این گفت و گوها بود.

طرف های روس وفلسطینی دراین دیدار همچنین به تبادل نظر در باره رویدادهای خاورمیانه و شمال آفریقا به ویژه مسایل جاری كشورهای مصر و سوریه پرداختند.

دو طرف بر حل و فصل بحران های منطقه از راههای مسالمت آمیز و سیاسی با احترام به تمامیت ارضی ،استقلال و حق حاكمیت كشورها تاكید كردند.

در این دیدار موضوعات مربوط به روابط روسیه و فلسطین و راههای تحكیم همكاریها و مناسبات دوجانبه دو كشور مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

شعت امروزهمچنین درچارچوب برنامه سفر خود به روسیه با 'میخاییل بوگدانف ' نماینده ویژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه دیدار كرد و تحت ریاست دو طرف نشست كمیته كاری روسیه -فلسطین در مورد خاورمیانه برگزار و در جریان آن بر عزم دو طرف برای تشریك مساعی در مسایل مورد علاقه دو كشور تاكید شد.

نبیل شعت' عضو كمیته مركزی جنبش فلسطینی 'فتح' ،امروز در راس هیاتی برای مذاكره با مقام های روس وارد مسكو شد.

اروپام/2242**518**536