۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۸
کد خبر: 80746704
T T
۰ نفر
مقام حزبي لبناني :حمايت حزب الله از نظام سوريه به لبنان امنيت بخشيد

بيروت - طلال ارسلان رييس حزب دمكرات لبنان درمصاحبه اي در مورد حمايت حزب الله از نطام سوريه، گفت: حمايت حزب الله از نظام سوريه به لبنان امنيت بخشيد، و مانع انتقال بحران سوريه به لبنان شد.

به گزارش ایرنا از بیروت، این مقام لبنانی روز دوشنبه در مصاحبه رسانه ای، به مناسبت هفتمین سالگرد حمله رژیم صهیونیستی علیه لبنان در سال 2006 میلادی، گفت: جنگ علیه لبنان جنگ هم جانبه امریكایی، صهیونیستی، عربی ،اروپایی با همكاری برخی گروههای داخلی برای پایان دادن به مقاومت لبنان بود.

وی با اشاره به تحولات جاری منطقه، افزود: طرح ایجاد فتنه درمنطقه، از زمان شروع طرح اشغالگری عراق درسال 2003 میلادی تاكنون توسط آمریكا در منطقه، سوریه ولبنان شروع شده است.

ارسلان ادامه داد: از زمان صدور قطعنامه 1559 شورای امنیت سازمان ملل، آمریكا و رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال ایجاد فتنه و ناآرامی در لبنان و سوریه با هدف نابود كردن عوامل قدرت ومقاومت در لبنان هستند

این مقام لبنانی با اشاره به ادامه بحران سوریه تصریح كرد: مردم سوریه مخالف طرح تقسیم كشورشان به مناطق و گروههای طایفی و مذهبی هستند و با اجری این طرح به شدت مقاومت می كنند.

وی با اشاره به ادامه بحران سوریه، گفت: تحولات اخیر سوریه نشان داد سوریه همچنان قوی و پابرجاست و به آسانی توسط كشورهای عربی یا بین المللی، شكست پذیر نیست.

ارسلان در باره دعوت اخیر سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان به ایجاد گفت وگو وتفاهم میان گروههای لبنانی، گفت: این اقدام مباركی است، ولی ما از مخالفت برخی گروههای لبنانی با ایجاد گفت گو ، به شدت آزرده خاطر هستیم.

وی تأكید كرد: ما همچنان به گفت وگو با سایر گروههای لبنانی بدون هیچ قید و شرطی پایبند هستیم وهر فردی كه خواهان گفت وگو است باید بدون شرط سرمیز گفت وگوها حاضر شود.

خاورم*2023