۱۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۷
کد خبر: 80759276
T T
۰ نفر
زندگينامه شهيد  ' محمد حسين اثني عشري ' از شهداي انتفاضه فلسطين

دزفول- شهيد راه قدس 'محمدحسين اثني عشري' از شهداي انتفاضه فلسطين در سال 1337در خانواده اي مذهبي در دزفول چشم به جهان گشود و تحصيلات ابتدايي خود را در همان شهر به پايان رساند.

به گزارش ایرنا این شهید در كودكی پدر خود را از دست داد و در سن هفت سالگی در حالی كه درس می خواند كار هم می كرد.

شهید اثنی عشری از همان دوران كودكی عشق و علاقه فراوانی به خدمت كردن به محرومان و فقرا داشت زیرا خود طعم تلخ آن را چشیده بود.

در زمان اوج گیری انقلاب اسلامی از جمله جوانانی بود كه در صف مقدم مبارزه با رژیم ستمشاهی قرار داشت.

وی كه برای امرار معاش خانواده خود به اهواز رفته بود چندین بار هنگام شركت در تظاهرات مردم آن شهرستان زخمی گردید.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اهواز مشغول به خدمت شد و خدمات شایسته ای از خود به انجام رساند و همین كه احساس كرد انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده و باید به فكر دیگر ملت های مسلمان تحت ظلم و ستم بود برآن شد تا برای مبارزه با غاصبان قبله اول مسلمین یعنی رژیم جعلی صهیونیستی و محو این غده سرطانی همراه گروهی از سپاهیان اسلام به سرپرستی ((شهید محمد منتظری)) عازم جنوب لبنان شود.

طبق اظهارات همرزمانش در آنجا رشادت های شهید زبانزد همه بودو چون از نظر فنی مهارت داشت در آنجا وسیله ای طراحی می نماید كه بتواند توپ های سنگین را حمل كند و رزمندگان در درگیری با دشمن ضربه های زیادی وارد كنند.

گویی نیروهای رژیم صهیونیستی آن شهید را شناسایی كرده بودند و در عملیاتی كه در تاریخ10/9/59در جنوب لبنان كه به فرماندهی او صورت گرفت با اصابت خمپاره به شهادت رسید و پیكرشان در جنوب لبنان به خاك سپرده شد.648/