۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۰۴
کد خبر: 80765530
T T
۰ نفر
700كيلوگرم درهكتار محصول گلرنگ در شهرستان خدابنده برداشت شد

خدابنده، زنجان – مدير جهاد كشاورزي شهرستان خدابنده گفت: ميانگين برداشت محصول گلرنگ در شهرستان خدابنده 650 تا 700 كيلوگرم در هكتار است.

علی عیوضی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی 91- 92 در این شهرستان بیش از 60 هكتار دانه روغنی گلرنگ از ارقام سینا و فرامان كشت شده است.

وی یادآور شد: این محصول از اواخر اسفند تا اوایل فروردین ماه كشت شده و اوایل مرداد هرسال برداشت می شود.

به گفته عیوضی برداشت گلرنگ با این مقدار قدم مثبتی در افزایش تولید و ترویج كشت دانه های روغنی در خدابنده است.

وی خاطرنشان كرد: به منظور حذف آیش در مزارع دیم و تناوب صحیح و كشت مكرر محصولات و افزایش درآمدزایی در مزارع دیم توصیه جهاد كشاورزی به كشاورزان دیم كار برای كشت گلرنگ و انواع حبوبات دیم از جمله نخود و عدس می باشد.

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان خدابنده گفت: در مزارع آبی به منظور جلوگیری از فرسایش و افزایش بهره وری بین برداشت و كشت محصول بعدی توصیه به كشت گیاهان علوفه ای(اورژانسی) از جمله خلر و ماشك از توصیه های این مدیریت است.

عیوضی اظهاركرد: پرداخت 63/27 میلیون ریال به هریك از كشاورزان به عنوان كمك هزینه كشت و تامین نهاده های یارانه دار، بازدید مستمر و رصد دقیق كارشناسان این مدیریت از سطح مزارع در شهرستان خدابنده و انجام هماهنگی های لازم بابت خرید توافقی این محصول از جمله حمایت های ویژه انجام شده در مصول گلرنگ است.

وی افزود: طی چند سال اخیر روند رو به رشد كشت محصول گلرنگ به صورت دیم در سطح شهرستان خدابنده قابل مشاهده است.

عیوضی تاكید كرد: پیش بینی می شود با تولید بیش از 42 تن و مبلغ متوسط 10 هزار ریال درآمدی بیش از 420 میلیون ریال عاید این شهرستان شود.

7325/596