۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۱۴
کد خبر: 80775416
T T
۰ نفر
ولايتي:ميزان موفقيت عمل پيوند ريه و قلب در كشور به استانداردهاي جهاني نزديك است

تهران-رييس بيمارستان مسيح دانشوري گفت:ميزان موفقيت عمل هاي جراحي پيوند ريه و قلب در كشور به استانداردهاي جهاني نزديك شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دكتر علی اكبر ولایتی روز پنجشنبه در مراسم جشن پیوند عضو (نفس) افزود: جشن نفس در واقع جشن تقدیر از حماسه ایثار خانواده های اهداكننده و اعضای تیم های پزشكی و آزمایشگاهی پیوند عضو به شمار می آید.

وی با اشاره به استقبال وسیع داوطلبین برای اهدای عضو اظهار داشت :تعداد داوطلبین به قدری است كه گاهی فرصت زیادی برای صدور كارت های اهدایی را می طلبد.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری با توجه به پیشرفت روزافزون علم در كشور اظهار داشت :اخیرا پیوند اجزای عضو پیوندی مثل پیوند دریچه قلب در كشور نیز انجام می شود.

به گفته دكتر ولایتی ، تاكنون اعضای اهدایی 860 مورد مرگ مغزی در بیمارستان مسیح دانشوری به دو هزار و 400 بیمار پیوند زده شده است.

وی افزود:28 مورد پیوند یك ریه ، 45 مورد پیوند دو ریه ، یك مورد پیوند قلب و دو ریه همزمان و یك مورد پیوند مجدد ریه در بیمارستا ن مسیح دانشوری انجام شده است.

رییس بیمارستان مسیح دانشوری ، قرنیه چشم ، تاندون ، پوست ، دریچه قلب و استخوان را از جمله نسوج پیوندی عنوان كرد كه پیوند آن در این بیمارستان انجام می شود .

رییس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز در این مراسم پیوند اعضا را نمونه ای از شكوفایی علمی در كشور خواند و گفت: كسب رتبه سوم جهان در زمینه اهدای عضو و كسب رتبه اول جهان در زمینه رضایت گیری از خانواده افراد مرگ مغزی توسط بیمارستان مسیح دانشوری موئد این شكوفایی علمی است .

حسن ابوالقاسمی درباره رضایت گیری از خانواده های افراد مرگ مغزی گفت: پس از صحبت با خانواده های افراد مرگ مغزی ، 93،6 درصد آنان حاضر به اهدای پیوند اعضای عزیزانشان می شوند.

وی در این مراسم كه با حضور جمعی از خانواده های افراد اهدا كننده و نیز دریافت كنندگان عضو و جمعی از هنرمندان در تهران برگزار شد ، اظهار داشت:در سال جاری نخستین مركز تخصصی برداشت نسوج پیوندی در كشور در بیمارستان مسیح دانشوری تاسیس شد و تاكنون 43 مورد مرگ مغزی برداشت نسوج انجام شده است.

اجتمام (3 ) 7299
۰ نفر