۲۵ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۳
کد خبر: 80775650
T T
۰ نفر
تخريب قبور ائمه اطهار (ع ) از منزلت اين بزرگواران كم نمي كند

تهران - پژوهشگر ديني گفت: تخريب قبور ائمه اطهار (ع ) و ديگر بزرگاني كه در اين قبرستان مدفون هستند، از منزلت اين بزرگواران كم نمي كند.

حجت الاسلام و المسلمین 'سید كاظم ارفع' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا خاطرنشان كرد : جایگاه معصومین و بزرگان در قلوب مسلمانان كاملا محفوظ است و جایگاه آنان همواره در نزد مسلمانان رفیع است .

وی افزود: هشتم شوال سال 1344 هجری قمری به دستور وهابیان و افكار انحرافی، قبور ائمه بقیع كه بارگاه و ضریح مطهر شماری از ائمه اطهار علیهم السلام بود، مورد تخریب قرار گرفت.

ارفع ادامه داد: با اقدامات و هجمه های وهابیان به مقدسات مسلمانان، مردم دنیا هر روز متوجه تحجر و ماهیت آنان می شوند و به پویایی و عظمت عقاید شیعه پی خواهند برد.

این محقق قرآنی ادامه داد: وهابیان بدون هر گونه دلیل قانع كننده ای به نمادهای شیعه هجمه می برند در حالی كه در روایات متعددی ، اهل سنت به زیارت اهل بیت ( ع ) و اولیای الهی سفارش شده اند.

وی یادآورشد: پیامبر اكرم (ص) نیز همواره به مسلمانان توصیه می كردند كه بعد از ارتحال ائمه اطهار علیهم السلام و بزرگان دین كنار مزار آنها بروید و زیارتشان كنید.

وی تاكید كرد كه این منحرفان از دین با تفكرات متحجرانه نسبت به بسیاری از مقدسات و عبادت های مسلمانان مخالفت می كنند حال آن كه همین افراد به راحتی با جنایتكارانی چون اسرائیل و آمریكا ارتباط برقرار می كنند حتی یكی از مفتیان آنها فتوا داده است كه سر دادن شعار 'مرگ بر آمریكا' حرام است.

حجت الاسلام ارفع خاطرنشان كرد : ریشه تمامی این حركت ها در جدا شدن آنان از ولایت است به گونه ای كه حتی انقلاب های آنان در نقاط مختلفی چون مصر، تونس و كشورهای آفریقایی به دلیل فقدان ولایت و ولایت پذیری منجر به شكست شده است.

فراهنگ (4)**1883**1581
۰ نفر