۶ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8077702
T T
۰ نفر
مردم گرجستان دراعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی تظاهرات کردند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/06 سیاسی حدود 40هزار نفر از مردم معترض در تفلیس، پایتخت جمهوری گرجستان در اعتراض به نتایج انتخابات پارلمانی این کشور تظاهرات کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از تفلیس، جبهه ی اتحاد ملی میخاییل ساآکاشویلی رییس جمهوری گرجستان که هم پیمان آمریکاست، در انتخابات چهارشنبه گذشته دراین کشور حدود 120کرسی از 150کرسی مجلس را به خود اختصاص داد.
براساس این گزارش، ائتلاف متحد مخالف که دراین انتخابات 16کرسی کسب کرد، با متهم کردن مسئوولین به تخلفات گسترده انتخاباتی، متعهد شده است با نتیجه رسمی اعلام شده مقابله کند.
تظاهرکنندگان درحالی که آدمک رییس جمهور این کشور را دردست داشتند و شعارهایی چون گرجستان بدون ساآکاشویلی و انتخابات آزاد باید برگزار شود، سرمی دادند با عبور از خیابان اصلی شهر تفلیس درمقابل دهها تن از افسران پلیس ضدشورش، به سوی ساختمان مجلس حرکت کردند.
احزاب مخالف، از ساآکاشویلی که یک وکیل تحصیلکرده ی آمریکاست به خاطر اتخاذ شیوه های استبدادی و ناکامی در ازمیان بردن فقر درجمهوری شوروی سابق انتقاد کرده اند.
این درحالی است که حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا از ساآکاشویلی، بی اعتمادی مخالفان را به غرب باعث شده است.
لوان گاچاچیلادزه رهبرعمده ی ائتلاف متحد مخالف گرجستان می گوید: ما نه به آمریکا و نه به اروپا به عنوان مشاور نیاز نداریم.
ساآکاشویلی که ماه ژانویه برای دومین دوره ی ریاست جمهوری انتخاب شد، به شدت درتلاش برای جلب نظر آمریکا بوده و نیروهایش را به عراق اعزام کرده است.
شماره 185 ساعت 15:38 تمام
۰ نفر