۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۸
کد خبر: 80778025
T T
۰ نفر

صدوركارت هوشمند ملي از مهرماه آغاز مي شود

۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۸
کد خبر: 80778025
صدوركارت هوشمند ملي از مهرماه آغاز مي شود

زنجان-مدير كل ثبت احوال استان زنجان گفت:كارت هوشمند ملي از ابتداي مهرماه امسال در زنجان صادر مي شود.

سيد موسي متوسلين روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به ظرفيت هاي ايجاد شده در حوزه ثبت اسناد به واسطه كارت هوشمند ملي، افزود:با توجه به تراشه هاي موجود در كارت هوشمند ملي امكان تشخيص هويت افراد وجود دارد.

وي اظهار كرد:تاييد مجازي اسناد از سوي طرفين و كاهش امكان سوء استفاده از اسناد از جمله ويژگي هاي مهم صدور كارت هوشمند ملي است.

مدير كل ثبت احوال استان زنجان از احصاء گروههاي مختلف در زمينه صدوركارت هوشمند ملي خبر داد و گفت:افرادي كه به سن 15 سال مي رسند،افرادي كه نياز به تعويض كارت ملي دارند و افرادي كه كارت ملي آنان مفقود شده است از جمله گروههاي احصاء شده در راستاي صدور كارت هوشمند ملي مي باشند.

وي با اشاره به امكان انجام مراحل مختلف روند تغيير نام در ثبت احوال استان زنجان ابراز كرد:با تفويض اختيار انجام شده افرادي كه داراي اسامي نامتناسب با شخصيت يا عرف جامعه مي باشند مي توانند راسا درخواست خود را ثبت احوال ارائه كنند تا ظرف مدت يك ماه از طريق طرح موضوع در كميسيون مربوطه مراحل قانوني انجام شود.

متوسلين ادامه داد: امسال 240 مورد درخواست براي تغيير نام به ثبت احوال استان زنجان ارائه شده كه فقط با سه درخواست ارائه شده براي تغيير نام موافقت نگرديده است و بابيش از 99 درصد درخواست ارائه شده موافقت شده است.

وي يادآورشد:طي چهارماهه نخست امسال نيزدرخواست 400 مورد تغيير نام خانوادگي به ثبت احوال استان زنجان ارائه شده است.

مدير كل ثبت احوال استان زنجان گفت:در راستاي استفاده از ظرفيت هاي بخش خصوصي 10 دفتر پيشخوان دولتي در روستاهاي پرجمعيت استان احصاء شده تا به جزصدور شناسنامه جديد يا مشخصات جديد ساير خدمات ثبت احوال در دفاتر پيشخوان احصاء شده انجام گيرد.

7318/522