۱ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۶
کد خبر: 80784818
T T
۰ نفر
بهره گيري از سدها و منابع آبي در توسعه گردشگري كردستان موثر است

سنندج - معاون هماهنگي امور عمراني استاندار كردستان گفت: بهره گيري از سدها و منابع آبي جديد در توسعه گردشگري كردستان تعيين كننده است.

به گزارش ايرنا، امير قادري شامگاه پنجشنبه در جلسه بررسي راهكارهاي استفاده از منابع آبي در توسعه گردشگري استان افزود: با توجه به وجود منابع آبي فراوان و ذخاير آبي سدهاي استان بايد نسبت به استفاده از اين پتانسيل ها براي توسعه گردشگري كردستان اقدام شود.

وي اظهار كرد: وجود مواهب الهي، منابع طبيعي فراوان و قابليت هاي گردشگري بي نظير، فرصتي را براي توسعه بخش گردشگري استان مناسب با توسعه پايدار استان فراهم كرده است كه بايد با برنامه ريزي هاي مدون از اين ظرفيت ها به بهترين شيوه ممكن استفاده كرد.

قادري افزود: با توجه به اجراي برنامه هاي زيربنايي در بحث توسعه سدسازي در استان، در آينده نزديك با بهره برداري از منابع جديد آبي در سدهاي استان، بايد نسبت به تحقق اهداف توسعه صنعت گردشگري با همكاري همه دستگاه هاي اجرايي اقدام كنيم.

معاون عمراني استاندار كردستان تصريح كرد: تدوين و اجراي طرح هاي جامع گردشگري، گامي مهم و اساسي در بحث توسعه گردشگري در استان است كه لازم است با بررسي كارشناسي و شناسايي پتانسيل هاي موجود استان مسير را براي رشد و شكوفايي اين بخش فراهم كنيم.

وي ورود بخش خصوصي را به سرمايه گذاري در طرح هاي گردشگري ضروري برشمرد و از مديران دستگاه هاي اجرايي متولي در امور گردشگري خواست تا با كاهش بروكراسي اداري و كوتاه شدن زمان بررسي درخواست ها و صدور مجوز براي متقاضيان، زمينه را براي جذب هرچه بيشتر اين سرمايه ها گردشگري استان را مهيا كنند.

وي گفت: به دليل لزوم حركت به سوي توسعه پايدار توجه به ظرفيت هاي بخش گردشگري مي تواند آهنگ توسعه استان را شتاب بخشد.ك/2

533/7354