۷ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۰۵
کد خبر: 80793699
T T
۰ نفر
400مقاله درهمايش بين المللي انجمن ترويج زبان وادبيات فارسي ارائه مي شود

زنجان - دبير علمي هشتمين همايش بين المللي انجمن ترويج زبان و ادبيات فارسي گفت: از مجموع يك هزارو 200 مقاله رسيده به دبيرخانه اين همايش، 400 مقاله براي ارائه نهايي در آن پذيرفته شد.

امير مومني هزاره شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از انتشار فراخوان اين همايش، تا 15 ارديبهشت امسال، يك هزار و 200 مقاله به دبيرخانه آن رسيد.

وي يادآورشد: 160 نفر از اساتيد برجسته كشور به عنوان داور براي بررسي مقالات رسيده به اين همايش وارد عمل شدند و هر مقاله توسط دو نفر از آنان مورد داوري و بررسي قرار گرفت.

مومني هزاره اظهار كرد: در اين ميان برخي مقالات نيز نياز به داور سوم پيدا كردند و نتايج بررسي ها تا 15 مرداد امسال نهايي شده و 17 همين ماه نتايج قطعي منتشر شد.

دبير علمي هشتمين همايش بين المللي انجمن ترويج زبان و ادبيات فارسي، گفت: بر اساس زمانبندي قطعي صورت گرفته، تمام اقدامات اجرايي لازم براي برگزاري اين همايش از 14 تا 15 شهريور آغاز شد و هم اكنون نيز جريان دارد.

وي خاطرنشان كرد: در اين همايش بيش از 60 نفر از اساتيد بزرگ زبان و ادبيات فارسي به عنوان مهمان مدعو حضور دارند.

مومني هزاره افزود: در اين همايش 30 تا 35 نشست تخصصي برگزار در هر نشست شش مقاله ارائه مي شود.

عضو هيات علمي دانشگاه زنجان، گفت: مقالات چهارشنبه و پنجشنبه 13 و 14 شهريور ارائه مي شود و روز جمعه با صدور بيانيه همايش به كار خود پايان مي دهد.

وي ادامه داد: بيانيه اي كه در مراسم اختتاميه اين همايش صادر مي شود، بيانيه بسيار تاثيرگذار و مهمي محسوب مي شود.

مومني هزاره يادآورشد: اين همايش فرصت بسيار مناسبي براي معرفي توانمندي هاي فرهنگي شهر زنجان و ارتقاي فرهنگي اين شهر محسوب مي شود.

دبير علمي هشتمين همايش بين المللي انجمن ترويج زبان و ادبيات فارسي، گفت: در اين همايش مهمانان خارجي از كشورهاي تاجيكستان، هند، بنگلادش و بوسني و هزره گوين حضور دارند و مي توانند از نزديك با فرهنگ عامه مردم زنجان آشنا شوند.

وي اظهار كرد: براي اين همايش از ايران نزديك به 400 مقاله پذيرفته شده كه 110 مقاله آن توسط اساتيد و اعضاي هيات علمي ارائه شده است.

مومني هزاره خاطرنشان كرد: مقالات رسيده به دبيرخانه بر اساس ارزشيابي انجام شده در چهار رديف ممتاز، قابل ارائه و انتشار در مجلات معتبر بين المللي و داخلي، قابل انتشار و مردود دسته بندي شدند.

عضو هيات علمي دانشگاه زنجان، گفت: اين همايش در سطح بين المللي شناخته شده و از نظر علمي داراي ارزش و جايگاه بالايي است و بسياري از دوستداران زبان و ادبيات فارسي در اقصي نقاط دنيا مشتاق حضور در آن بودند.

وي تاكيد كرد: زبان و ادبيات فارسي از سرمايه هاي هر ايراني درسطح جهاني محسوب مي شود و امروز اقبال و استقبال بسياري براي گسترش و آموزش آن در دنيا وجود دارد.

مومني هزاره به ميزان تاثيرگذاري اين همايش در معرفي زبان و ادبيات فارسي اشاره كرد و ارزيابي ميزان تاثيرگذاري اقدامات فرهنگي را در كوتاه مدت اقدامي دشوار برشمرد.

7319/596