۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۶
کد خبر: 80796049
T T
۰ نفر
بازگشايي معابر محدوده پادگان مطالبه ديرين مردم زنجان بود

زنجان- معاون عمراني استاندار زنجان گفت: بازگشايي معابر محدوده پادگان از مطالبات ديرين مردم زنجان بود كه با تعامل مسئولان استان و ارتش محقق شد.

به گزارش ايرنا علي اكبر كريمي روز شنبه در آيين كلنگ زني و بازگشايي خيابان هاي واقع در محدوده پادگان تيپ 216 مستقل زرهي زنجان با اشاره به اهميت اجراي اين پروژه افزود: پادگان به صورت طولي در منطقه شمالي شهر زنجان واقع شده به گونه اي كه سد مسير عبوري شهر هاي شرقي و غربي واقع در اين محدوده است.

وي با بيان اينكه پادگان در محاصره شهرك هاي جديد الاحداث غربي و شرقي شهر زنجان واقع شده است ابراز كرد: با توجه به اينكه پادگان در مسير ورودي و خروجي جاده تهم واقع شده مشكلات عبور و مرور و ترافيك مردم ساكن در اين شهرك هاي را به ستوه آورده است.

معاون عمراني استاندار زنجان گفت: براساس آخرين توافقات صورت گرفته تا هفته دفاع مقدس زمينه بازگشايي معابر محدوده پادگان فراهم مي شود و شهرداري در اولين فرصت به حصار كشي ديوارها يجديد پادگان كه منطبق با خط پروژه و و طرح تفضيلي شه است اقدام خواهد كرد.

كريمي يادآور شد: بازگشايي معابر محدوده پادگان با اولويت معبر ضلع غربي اجرايي كي شود تا دسترسي مردم شهرك هاي اين محدوده تسهيل شود.

وي خاطر نشان كرد: محل جديدي كه براي احداث پادگان در فضاي 800 هكتاري در غرب استان زنجان اختصاص يافته است چهار برابر فضاي موجود است .

معاون عمراني استاندار زنجان با اشاره به احداث كنار گذر جديد زنجان از شهرك گلشهر در شرق زنجان تا منتهي عليه جنوب غربي شهر گفت:اين معبر با طول 15 كيلومتر موجب رفع مشكلات ترافيكي مسير شرق به غرب خواهد شد.

كريمي اظهار كرد: قطعه اي از كنار گذر جديد شهر در بسيجيان با توزيع ترافيك و بهبود عبورو مرور همچون محور 22 بهمن در سامان دهي عبور و مرور ايفاي نقش خواهد كرد.

به گزارش ايرنا پادگان ارتش كه در ورودي شهرك غرب زنجان واقع شده است موجبات نارضايتي ساكنان شهرك هاي اطراف اين پادگان را از سا ل ها پيش برانگيخته است اما محدوديت هاي قانوني و مسائل مربوط به سند اين پادگان موجب شده بود مطالبات مردم در خصوص جابجايي آن محقق نشود.

جابجايي اين پادگان از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به استان زنجان است و از چندين سال پيش جابجايي آن به جد مورد بررسي است به گونه اي كه پس از برگزاري جلسات متعدد و رايزني در اين زمينه بالاخره مقرر شده امسال شهروندان زنجاني به آرزوي ديرينه خود دست يابند.

چنين به نظر مي رسد كه با بازگشايي شبكه معابر شهري محدوده پادگان در فاز نخست و جابجايي اين پادگان در فاز دوم بسياري از مشكلات عبور و مروري ساكنان شهرك غرب و ساير شهرك هاي اطراف پادگان مرتفع شود،همچنين تكميل مسير تهم-چورزق در امتداد بلوار زيتون به حقيقت بپيوندد..

522/7324