۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 80796326
T T
۰ نفر

محققان 39 كشورجهان درایران گردهم می آیند

۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 80796326
محققان 39 كشورجهان درایران گردهم می آیند

تهران- چهاردهمین كنگره بین المللی پزشكی تولید مثل و نهمین كنگره بین المللی سلول های بنیادی رویان 13 شهریورماه امسال با حضور محققان 39 كشور جهان در مركز همایش رازی برگزار می شود .

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، دكتر حمید گورابی رییس پژوهشگاه رویان روز شنبه با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت : پس از اعلام فراخوان چهاردهمین كنگره بین المللی پزشكی تولید مثل 206 طرح تحقیقاتی از محققان ایرانی و خارجی به دبیرخانه رسید كه بیشترین طرح های تحقیقاتی از محققان كشورهای چین ، ایتالیا ، امریكا ، هند، انگلستان و ایران بوده است.

وی خاطرنشان كرد كه امسال همزمان با برپایی چهاردهمین كنگره بین المللی پزشكی تولید مثل از چهار محقق برتر جهان به نام های پروفسور 'پی یر' از كشور فرانسه (برنده مشترك گروه ژنتیك و ناباروری مردان ) ، دكتر 'آنتیو نیو یوسلی' از بخش عصب شناسی دانشگاه جنوا ایتالیا (برنده گروه سلولهای بنیادی) ، پروفسور 'ماریانو بوفونه' از كشور آلمان (برنده گروه جنین شناسی )و دكتر' پائولا پانینا بوردیگنون' از كشور ایتالیا (برنده گروه ناباروری زنان )تقدیرمی شود .

گورابی افزود : همچنین در این كنگره از چهار محقق برتر كشورمان به نام های دكتر ملك حسین اسدی ، دكتر اشرف معینی ، دكتر آرمین توحیدی و دكتر حسین مزدرانی به خاطر انجام تحقیقات جدید در حوزه های درمان ناباروری مردان و زنان تقدیر خواهد شد.

وی گفت : قرار بود كه جایزه ویژه دكتر كاظمی آشتیانی امسال به یكی از محققان برجسته خارجی اهدا شود كه متاسفانه این محقق نمی تواند در زمان برپایی كنگره در ایران حضور داشته باشد از این رو مراسم اهدای این جایزه به زمان دیگری موكول شده است .

همچنین در این نشست دكتر 'انسیه شاهرخ تهرانی نژاد' دبیر علمی كنگره چهاردهمین كنگره بین المللی پزشكی تولید مثل گفت : درمان ناباروری زوجین ، جنین شناسی و شبیه سازی ، آندرولوژی ، اپیدمیولوژی و بهداشت باروری ، فیزیولوژی و ایمونولوژی باروری ، روش های پیشرفته تشخیص و درمان ناباروری ، تصویر برداری در ناباروری ، ژنتیك ناباروری ، تشخیص ژنتیك قبل از لانه گزینی جنین ، یائسگی و اخلاق پزشكی از مهمترین محورهای این كنگره است.

وی افزود : بیش از 400 مقاله علمی به دبیرخانه چهاردهمین كنگره بین المللی پزشكی تولید مثل ارسال شد كه بیشترین مقالات با موضوع آندرولوژی و جنین شناسی است . در طول روزهای برپایی این كنگره علمی 46 مقاله به صورت سخنران و 259 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود .

در ادامه این نشست خبری دكتر 'سحر كیانی' دبیرعلمی نهمین كنگره بین المللی سلول های بنیادی افزود : این كنگره نیز همزمان با چهاردهمین كنگره بین المللی پزشكی تولید مثل در تهران برگزار می شود و در آن متخصصان رشته های خون و سرطان ، گوارش ، جراحان قلب و عروق به همراه متخصصان بیماریهای داخلی ، مغز و اعصاب و پوست خضور دارند .

به گفته وی 224 مقاله برای ارایه در این كنگره به دبیرخانه ارسال شد كه از میان آنها 22 مقاله به صورت سخنرانی و 137 مقاله به صورت پوستر ارایه می شود .

چهاردهمین كنگره بین المللی پزشكی تولید مثل و نهمین كنگره بین المللی سلول های بنیادی تا 15 شهریور ماه در تهران ادامه دارد.

علمی (3)**1354**1581
۰ نفر