۱۲ خرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8079722
T T
۰ نفر
یک روحانی اهل تسنن لبنانی : امام خمینی (ره ) به اسلام عینیت بخشید ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/03/12 سیاسی.ارتحال امام .حبلی تهران- شیخ صهیب حبلی امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم (ع ) در شهر صیدا واقع در جنوب لبنان امام خمینی را شخصیتی دانست که به اسلام عینیت بخشید حبلی روز یکشنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت نوزدهمین سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : امام ، دین را با سیاست آشتی داد ، البته بدون آنکه از ارزشها چشم پوشی کند و یا آنکه دچار افراط و تفریط شود.
وی گفت : امام خمینی (ره ) در برقراری وحدت میان مسلمانان در جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین نقش بسزایی داشت و الگو و اسوه همه کسانی است که خواهان عزت و کرامت و شرافت هستند.
وی تاکید کرد : امام با شکل بخشیدن به انقلاب اسلامی مکتبی را بنیان گذاشت که به جهانیان ثابت کرد هر کس با خدا باشد بی شک خدا نیز با اوست .
این روحانی اهل تسنن لبنان از رهبر کبیر انقلاب به عنوان رهبر تمام مسلمانان وحدت طلب و ظلم ستیز یاد کرد و هواداران اندیشه های سلفی و وهابی را دشمنان خط امام خواند .
وی با اشاره به توجه خاص امام راحل به مسائل مسلمانان و مستضعفان جهان به ویژه لبنان و فلسطین خاطرنشان کرد : امام به ملت های لبنان و فلسطین سربلندی بخشید.
شیخ حبلی با ارزیابی تحولات اخیر در لبنان ابراز داشت : اوضاع در لبنان رو به بهبودی نهاده است و روند تحولات اخیر در لبنان ثابت کرد که ملتها با ایستادگی و مقاومت می توانند زمام امور را از دست قدرت های زورگو خارج کنند .
وی از ملت لبنان به عنوان یک نمونه عینی در همین رابطه یاد کرده که ثابت کرد تصمیم گیری در اختیار ملتهای استوار است و نشان داد که رهبران خائن و زبون و مزدور در تصمیم گیری هیچ جایگاهی ندارند .
این روحانی لبنانی در ادامه بر ضرورت حفظ هوشیاری و بیداری از سوی ملتهای مسلمان در برابر توطئه های استکبار جهانی به رهبری آمریکا تاکید کرد.
وی با توجه به شکست نظامی آمریکا و اسرائیل در جنگ 33 روزه لبنان در تابستان سال 1385و شکست سیاسی آنها در نشست دوحه پیش بینی کرد که احتمالا آمریکا در آینده برای رویارویی و سرکوب مقاومت اسلامی در لبنان بطور غیرمستقیم به تقویت جایگاه سلفی ها ووهابی تکفیری بپردازد.
حبلی گفت: من به عنوان یک روحانی اهل تسنن افتخار می کنم که پشتیبان مقاومت در لبنان هستم . مقاومت با تکیه بر مفاهیم قرآنی از زوال و نیستی اسراییل سخن به میان می آرود .
وی با اشاره به پیروزی های جبهه حق علیه باطل در منطقه خاورمیانه گوشزد کرد که نباید از این پیروزی ها سرمست شده و توطئه های کینه توزانه دشمن را فراموش کنیم .
1487 ** 1431 شماره 186 ساعت 18:16 تمام
۰ نفر