۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80798821
T T
۰ نفر

توصيه هواشناسي به كشاورزان استان كرمان

۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۶
کد خبر: 80798821
توصيه هواشناسي به كشاورزان استان كرمان

كرمان - رييس مركز پيش بيني اداره كل هواشناسي استان كرمان براي روزهاي باقيمانده از هفته جاري آسماني صاف تا كمي ابري در بعد از ظهر رگبار و رعد و برق در ارتفاعات جنوب استان و وزش باد را پيش بيني كرد.

حميده حبيبي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: كشاورزان بايد توجه داشته باشند كه هر گونه سمپاشي و محلول پاشي ساعات خنك روز در صورت ترجيح اوايل صبح يا بعد از ظهر انجام و با توجه به برداشت محصولات توصيه مي شود با توجه به ماندگاري سم، مدت زمان بين سمپاشي و برداشت محصول رعايت شود.

وي ادامه داد: به باغداران توصيه مي شود از هر گونه سمپاشي ميوه هايي كه در حال رسيدن و نزديك به برداشت هستند، به دليل باقيمانده سموم در ميوه خودداري كنند.

حبيبي، تصريج كرد: با توجه به نزديك شدن به فصل برداشت محصول پسته، باغداران نسبت به بهداشت باغ و پايانه ضبط پسته و همچنين نظافت انبارها اقدام كنند تا از آلودگي به آفلاتوكسين جلوگيري شود.

وي گفت: مناطق مرتفع با توجه به بارش پراكنده احتمالي، در برداشت صيفي جات و نخلداران با توجه به وزش باد و بارش پراكنده، تمهيدات لازم را به هنگام برداشت محصول به عمل آورند.

حبيبي، اظهار كرد: با توجه به نزديك شدن زمان برداشت محصولاتي مانند بادام و گردو، خرما و زيتون به باغداران توصيه مي شود تمهيدات لازم را در برداشت، فرآوري و انبارداري محصولات انجام دهند.ك/3

7443/8154/2624