۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۱۳
کد خبر: 80814457
T T
۰ نفر
ائمه جمعه تمامي شهرهاي استان زنجان، سه شنبه ها مهمان نماز جماعت مدارس مي شوند

زنجان - سرپرست معاونت پرورشي آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ائمه جمعه تمامي شهرهاي اين استان، سه شنبه ها در نماز جماعت مدارس حضور پيدا مي كنند.

نبي الله رضايي روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: بر اساس برنامه ريزيهاي انجام شده براي ترويج و توسعه نماز جماعت در مدارس و ميان دانش آموزان در سال جاري ائمه جمعه به نوبت سه شنبه هر هفته در نماز جماعت يكي از مدارس مناطق 14 گانه اين استان حاضر مي شوند.

وي يادآورشد: بر اساس همين برنامه ريزي هر روز 30 دقيقه زمان به عنوان زنگ نماز، براي اقامه نماز جماعت در مدارس اختصاص يافته است.

رضايي اظهار كرد: هم اكنون 773 نمازخانه مستقل و چند منظوره در مدارس اين استان وجود دارد، اما نماز جماعت در همه مدارس اقامه مي شود.

سرپرست معاونت پرورشي آموزش و پرورش استان زنجان گفت: 387 باب از اين نمازخانه ها مستقل و 386 مورد آنها چند منظوره هستند.

وي خاطرنشان كرد: هم اكنون هيچ آموزشگاهي وجود ندارد كه در زمان شرعي در آن نماز جماعت اقامه نشود.

رضايي يكي از مهمترين برنامه هاي تشويق دانش آموزان به حضور در نماز جماعت را پخش اذان حلقومي در مدارس پسران و اذان صوتي از بلندگوها در مدارس دختران عنوان كرد و زمان پخش اين اذان ها را همزمان با مساجد خواند.

سرپرست معاونت پرورشي آموزش و پرورش استان زنجان، گفت: برگزاري كلاسهاي آموزش عملي نماز در تمامي پايه هاي تحصيلي ابتدايي، اعزام فرهنگيان فعال در عرصه نماز به مشهد مقدس، اجراي برنامه پيام آوران توحيد با حضور ائمه جماعات، مديران، معاونين پرورشي و نماينده معلمان و تشويق تمام معلمان براي حضور در نمازهاي جماعت و اول وقت را از ديگر برنامه هاي آموزش و پرورش براي ترويج فرهنگ نماز خواني در مدارس است.

وي ادامه داد: از اهداف برنامه پيام آوران توحيد تبيين و توجيه اهميت حضور تمامي معلمان در برنامه هاي نماز جماعت براي تشويق دانش آموزان به اقامه نماز است.

رضايي يادآورشد: طرح پيوند مدرسه، منزل و مسجد از ديگر برنامه هايي است كه براي حضور تمامي همكاران در كنار دانش آموزان براي اقامه نماز جماعت و اول وقت در سال جاري در مدارس اجرا خواهد شد.

7319/596