۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84967998
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طرح "سه میم"در مدارس کردستان آغاز شد

۲۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۴
کد خبر: 84967998
طرح "سه میم"در مدارس کردستان آغاز شد

سنندج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان گفت: طرح سه میم"پیوند مسجد، مدرسه و منزل" در راستای تقویت فرهنگ نماز و نمازخوانی در بین دانش‌آموزان، در مدارس مقاطع مختلف تحصیلی استان آغاز شد.

حجت‌الله نریمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح "سه میم"در راستای راهکارهای ۲-۷ و ۸-۲ سند تحول بنیادین و هم‌افزایی معلمان، مدیران، خانواده‌ها و اعضای هیات امنای مسجد محله در زمینه ارتباط دانش آموزان و اولیای آنان با مسجد محله اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون در مدارس استان وارد فاز اجرایی شده است، افزود: تقویت مبانی اعتقادی، اخلاقی و پایبندی به وظایف شرعی، نهادینه‌سازی و تقویت همکاری مدرسه با مسجد محله، حضور فعال مدیران، معلمان و دانش‌آموزان در برنامه‌های مرتبط محله و حضور نظام‌مند و اثر بخش روحانیون توانمند و مبلغان مذهبی با تجربه در مدرسه از مهمترین اهداف این طرح است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان تلاش برای حضور دانش‌آموزان در نماز جماعت محله و حضور امام جماعت مسجد در نماز مدرسه، دعوت از امام جماعت مسجد محل به مدرسه برای اقامه نماز، آموزش احکام، آموزش عملی نماز و برگزاری جلسات گفتمان دینی و جلب مشارکت فعال و موثر خانواده‌ها، انجمن اولیا و مربیان در توسعه فرهنگ اقامه نماز دانش آموزان با تاکید بر برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده را از مهمترین گام‌های اجرایی این طرح اعلام کرد.

نریمانی اضافه کرد: ایجاد بستر مناسب برای معرفی ظرفیت‌های مسجد محل، استفاده از روش چهره به چهره به منظور ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان مکبر، موذن، قاری، مداح و خطیب در مسجد محل از دیگر گام‌های اجرایی این طرح است.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سه‌هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha