۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳
کد خبر: 80827791
T T
۰ نفر
زنگ مهر و مقاومت در مدارس كردستان طنين انداز شد

سنندج - زنگ مهر و مقاومت در نخستين روز از ماه مهر و بازگشايي مدارس، همزمان با سراسر كشور، در مدارس استان كردستان نيز طنين انداز شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيين نمادين بازگشايي مدارس و زنگ مهر و مقاومت با حضور معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش، نمانيده ولي فقيه در استان، استاندار كردستان و جمعي ديگر از مسوولان و اولياي دانش آموزان در دبيرستان امام خميني(ره) سنندج برگزار شد.

مديركل آموزش و پرورش كردستان گفت: امروز 268 هزار و 636 دانش آموز كردستاني در سه هزار و 202 مدرسه و در قالب 13 هزار و 505 كلاس درس سال تحصيلي جديد را آغاز مي كنند.

سالار عرفاني نسب گفت: در سال تحصيلي جديد 26 هزار و 90 نفر از فرهنگيان آموزش و پرورش به دانش آموزان درس مهارت هاي زندگي ارائه داده و آن ها را براي رسيدن به قله هاي رفيع علمي هدايت مي كنند.

وي اظهار كرد: روز گذشته و همزمان با سراسر كشور 13 هزار و 500 پيش دبستاني و 25 هزار دانش آموز كلاس اولي در استان براي فراگيري الفباي محبت در كلاس هاي درس حاضر شده و براي نخستين بار پشت نيمكت هاي علم و دانش قرار گرفتند.

به گفته وي امروز آموزش و پرورش با عزمي راسخ و اراده اي مصمم و بهره گيري از توان و تجربه و بسيج تمام امكانات، در صدد است تا زمينه ارتقا خدمات آموزشي و پژوهشي را در مدارس براي دانش آموزان فراهم كند.

عرفاني نسب افزود: در سال تحصيلي جاري ارتقا كيفيت برنامه هاي آموزشي و تربيتي، ارتقاي پوشش تحصيلي و بهره مندي دانش آموزان از فرصت هاي برابر و عدالت آموزشي، توسعه فناوري اطلاعات در قالب هوشمند سازي مدارس و ارتقاي سطح بهداشت و سلامت جسمي و رواني دانش آموزان اولويت كاري آموزش و پرورش است.

به گفته وي فرآيند تعليم و تربيت دانش آموزان تابع سه ضلع است كه يك ضلع آن را خانواده، يك ضلع اولياي مدرسه و يك ضلع ديگر را نيز اجتماع تشكيل مي دهد و با هماهنگي و همكاري اين سه ضلع زمينه هاي رشد و ترقي دانش آموزان فراهم خواهد شد.

در ادامه اين آيين، زنگ مهر و مقاومت توسط مسوولان نواخته شد و دانش آموزان با رد شدن از زير قرآن در كلاس هاي درس حاضر شده و مسوولان نيز براي دقايقي در كنار آنان حضور يافته و با قرار گرفتن بر روي نيمكت هاي مدرسه، خاطرات دوران مدرسه خود را تداعي كردند.ك/2

7348/533