۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80832431
T T
۰ نفر

استاندار جدید كهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۱۵
کد خبر: 80832431
استاندار جدید كهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

یاسوج - سید موسی خادمی روز چهارشنبه در مراسمی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر كشور به عنوان استاندار جدید كهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات سید حسین صابری استاندار سابق این استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر كشور در آیین تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید كهگیلویه و بویراحمد در یاسوج گفت: تغییر و تحول مدیریتی در تمام نظام های دموكراتیك به ویژه نظام مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی یك امر طبیعی و پسندیده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: تغییرات مدیریتی در ایران هیچگاه به معنای ضعف مدیر سابق و توانمند بودن فرد جدید نیست بلكه جابه جایی نحوه دیدگاه ها و عملكردها در انجام امور است.

وی با اشاره به فرآیند معرفی استاندار جدید كهگیلویه و بویراحمد، بیان كرد: این استان یكی از استان های موفق و پیشرو بود كه توانست با درایت، انسجام و همبستگی میان تمام نیروها، نمایندگان مجلس و نخبگان سیاسی فرد اصلح مورد نظر خود را به وزارت كشور معرفی كند.

رحمانی فضلی اظهار كرد: هشت نفر به عنوان گزینه های اصلی و مورد اجماع نمایندگان كهگیلویه و بویراحمد به وزارت كشور معرفی شد كه با دقت و بررسی این وزارتخانه و انطباق برنامه های آنان با شاخص های مورد نظر سید موسی خادمی به عنوان گزینه اصلح و مورد تایید انتخاب شد.

وی عنوان كرد: نگاه توسعه محوری، اعتدال گرایی، پاك دستی و داشتن برنامه های مدون منطبق با دولت تدبیر و امید مهمترین معیارهای لازم برای تعیین استانداران است.

رحمانی فضلی بومی بودن استاندار جدید كهگیلویه و بویراحمد به دلیل شناختی كه از ظرفیت ها و چالش های موجود این استان دارد را به عنوان یكی از شاخص های مثبت برای توسعه استان و امری تهدید كننده برای نماینده عالی دولت دانست.

وی ابراز داشت: استاندار جدید كهگیلویه و بویراحمد باید با تدبیر، خلاقیت و پیاده كردن اصول اعتدالی مورد نظر دولت تمام تهدیدها را به فرصت های مهم برای توسعه همه جانبه این استان تبدیل كند.

رحمانی فضلی افزود: همدلی، انسجام، همبستگی و دوری از هرگونه افراط و تفریط مهمترین رمز موفقیت و اولویت اساسی تمام استانداران به عنوان پرچمداران اصلی اعتدال در كشور است.

استاندار سابق كهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین، گفت: در طول دوران خدمت بیش از یك سال خود به هیچ وجه از اصول مورد نظر نظام و اسلام كوتاه نیامدم و هیچگاه منافع مردم را بر مصالح و منافع شخصی ام ترجیح ندادم.

سید حسین صابری با بیان اینكه نمایندگان كهگیلویه و بویراحمد كمترین دخالتی در كارم نداشتند، افزود: هیچگاه اهل مصلحت اندیشی نبودم و آنچه در راستای اسلام، اصول و آرمان های امام و رهبری بود انجام می دادم.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، گفت: میان گزینه های متعدد كه شایسته تصدی پست استاندار كهگیلویه و بویراحمد بودند با اجماع نمایندگان این استان در مجلس و با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان سید موسی خادمی به عنوان گزینه اصلی برای این مسوولیت انتخاب و به وزارت كشور معرفی شد.

غلام محمد زارعی افزود: باید با هماهنگی، همفكری و همگرایی هر چه بیشتر به استاندار جدید كهگیلویه و بویراحمد كمك كرد و موانع موجود بر سر راه توسعه همه جانبه این استان را برداشت.

وی با اشاره به اینكه كهگیلویه و بویراحمد تاكنون ضربه های سنگینی از مسائل سیاسی و قومی و قبیله ای متحمل شده، بیان كرد: امروزه باید تمام مسوولان، دلسوزان، صاحبنظران و نخبگان سیاسی این استان در یك فصل مشترك برای مقابله با چنین مسائلی هماهنگ شوند.

زارعی اظهار كرد: مهمترین نیاز كنونی كهگیلویه و بویراحمد همدلی، انسجام و همگرایی میان مردم، مسوولان اجرایی و نخبگان سیاسی است.

671/7530