۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۵
کد خبر: 80843242
T T
۰ نفر

درختان عاطفه به بار مي نشينند

۱۱ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۵
کد خبر: 80843242
درختان عاطفه به بار مي نشينند

همدان - روز جشن عاطفه ها فرا رسيد تا از آسمان عطوفت ببارد و درختان عاطفه با ثمره انفاق و احسان به بار نشينند.

به گزارش ايرنا امروز كه روز عاطفه و مهرباني است، طراوت ميهمان دلها است روز جشن عاطفه ها روز تقسيم شادي ها و روز شكفتن غنچه هاي انسانيت در كوير نيازمندي ها است.

امروز روز 'حي علي خير العمل ' است و خداوند متعال در همين نزديكي ها نعمت مي گستراند و بهشت را ارزاني كساني قرار مي دهد كه گلهاي معنويت و از خود گذشتگي و ايثار را در خود شكوفا سازند.

جشن عاطفه ها چندين سالي است كه به همت كميته امداد امام خميني (ره) در آغازين روزهاي سال تحصيلي جديد براي كمك به دانش آموزان نيازمند برگزار مي شود.

دانش آموز نيازمند و محروم امروز چشم به دستان گرم و نوازشگر كساني دوختند كه براي كمك به آنان در اين جشن حضور دارند .

يك معلم همداني كه در جشن عاطفه ها حضور دارد به خبرنگار ايرنا گفت: امروز روز انفاق و احسان است و در اين روز بايد عاطفه را معني كرده و طراوت را ميهماني دلهاي خود كنيم.

'خديجه احمدي' افزود: امام رضا (ع) فرمودند' نيكوكاري پس انداز جاودانه است' پس اوليا با كمك و دستگيري از دانش آموزان نيازمند علاوه بر اجر اخروي به فرزندان خود احسان و نيكوكاري را ياد مي دهند.

يك دانش آموز كه براي كمك به همنوع خود به پايگاه هاي جشن عاطفه آمده در اين باره گفت: دانش آموزاني هستند كه در آغاز سال تحصيلي به دليل محروميت توانايي خريد وسايل مورد نياز مدرسه را ندارند و ما كه توانايي كمك به آنان را داريم نبايد از آنان غفلت كنيم .

'طاها منوچهريان ' افزود: كمك به دانش آموزان نيازمند و محروم موجب خوشنودي خداوند متعال مي شود.

رييس آموزش و پرورش ناحيه يك همدان نيز گفت: برگزاري جشن عاطفه ها فرصتي مناسب براي مهرورزي و عدالت ورزي است و بهترين فرصت براي تقسيم كردن شادي ها بين دانش آموزان نيازمند است.

'علي مظاهري' با بيان اينكه در اين روز دانش آموزان بي بضاعت چشم به راه دست هاي نوازشگر ديگر دانش آموزان هستند افزود: جشن عاطفه ها فرصتي براي حضور پربار و محبت آميز براي كمك به ديگران است.

وي اضافه كرد: احسان و نيكوكاري از زيباترين و پرشكوهترين جلوه هاي انسانيت است كه مردم ايران در همه صحنه ها از آن استفاده مي كنند.

رييس كميته امداد امام خميني (ره) شهرستان همدان نيز گفت: 334 پايگاه جشن عاطفه ها در مدارس اين شهرستان براي جمع آوري كمك هاي دانش آموزان مستقر شده است.

'نقي منوچهري' افزود: سال گذشته در جشن عاطفه ها در اين شهرستان دو ميليارد و 500ميليون ريال جمع آوري شد كه پيش بيني مي شود امسال اين رقم به پنج ميليارد ريال افزايش يابد.

نماينده ولي فقيه در استان و استاندار همدان نيز با صدور پيامي مشترك خواستار حضور گسترده مردم در جشن عاطفه ها شدند.

آيت الله 'غياث الدين طه محمدي' و'علي محمد آزاد' در اين پيام آورده اند: مردم با حضور گسترده خود در پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي در جشن عاطفه ها به ياري دانش آموزان بي بضاعت شتافته و كودكان معصوم و نيازمند را همچون فرزندان خويش عطوفتي دو چندان هديه بخشند.

در ادامه اين پيام آمده است: جشن عاطفه ها همزمان با بهار تعليم و تربيت و آغاز سال تحصيلي و بازگشايي مدارس به منظور رسيدگي به دانش آموزان نيازمند و بي بضاعت و ترويج و اشاعه فرهنگ انفاق و احسان در بين نونهالان ، كودكان ، نوجوانان و جوانان جامعه اسلامي برگزار مي شود.

اين پيام مي افزايد: با همت كميته امداد امام خميني (ره) و با همكاري سازمان صدا و سيما ، آموزش و پرورش ، سازمان بسيج مستضعفان و سازمان دانش آموزي جشن معنوي و ملي عاطفه ها با شعار در انتظار مهر حماسي روزهاي چهارشنبه 10 مهر در همه مدارس ، پنجشنبه 11 مهر در ميادين اصلي شهرستان ها و بخش ها و جمعه 12 مهر در مصلاهاي نماز جمعه در سراسر استان برگزار مي شود

مدير كل كميته امداد امام خميني (ره) استان همدان نيز گفت: يك هزارو 600 پايگاه براي برگزاري جشن عاطفه ها و جمع آوري كمك هاي افراد خير و نيكوكار در نقاط مختلف استان همدان مستقر شده است

'عليرضا ابراهيمي' افزود: از اين تعداد پايگاه يك هزار و 340 پايگاه در مدارس ، يكصد پايگاه در ميادين شهرها و 160 پايگاه در مساجد و پايگاه هاي مقاومت بسيج مستقر شده است.

وي اضافه كرد: جشن نيكوكاري هر ساله با هدف دستگيري از دانش آموزان بي بضاعت زير پوشش كميته امداد و ساير دانش آموزان نيازمند برگزار مي شود.

وي اظهار داشت: همچنين 200 هزار پاكت در مدارس استان همدان توزيع شده است تا دانش آموزان كمك هاي مالي خود را از اين طريق اهدا كنند.

ابراهيمي گفت: هفت ميليارد و 563 ميليون و 717 هزار ريال سال گذشته در جشن عاطفه ها در استان همدان جمع آوري شد كه نسبت به سال 90، بيش از 125 درصد رشد داشته است.

وي اضافه كرد: پيش بيني مي شود سال جاري در جشن عاطفه ها حدود هشت ميليارد و 230 ميليون ريال توسط مردم خير و نيكوكار جمع آوري شود.

به گفته ابراهيمي در حال حاضر 20 هزار دانش آموز و سه هزار دانشجو نيازمند، زير پوشش كميته امداد امام خميني (ره) همدان قرار دارند.

وي با بيان اينكه جشن عاطفه ها دهم مهر ماه در مدارس سراسر استان ، يازدهم مهرماه در شهرها ، روستاها و پايگاه هاي بسيج و مساجد و دوازدهم مهرماه در مصلي هاي نماز جمعه برگزار مي شود از مردم خواست حضوري پرشور در جشن عاطفه ها داشته باشند.

7523/576