۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۲۰:۱۱
کد خبر: 80856998
T T
۰ نفر
رژيم صهيونيستي طرح ساخت 1500 واحد مسكوني در قدس را تصويب كرد

تهران- همزمان با آغاز مناقصه ساخت 793 واحد مسكوني جديد در شهرك هاي صهيونيست نشين و گرم شدن بازار املاك در شهرك هاي قدس اشغالي، رژيم صهيونيستي طرح ساخت 1500 واحد مسكوني جديد در شهرك هاي صهيونيست نشين در اين شهر را به تصويب رساند.

به گزارش مركز اطلاع رساني فلسطين به نقل از هفته نامه 'يروشاليم' چاپ تل آويو، رژيم صهيونيستي 3 ماه پيش طرحي را براي به مناقصه گذاشتن زمين هايي به منظور احداث واحدهاي مسكوني مذكور به اجرا گذاشت و پيش بيني مي شود كه مناقصه ساخت اين واحدها روز دوشنبه به اجرا گذاشته شود.

بنابر اين گزارش،‌ پيمانكاران اهميت ويژه اي براي اين طرح قائلند و به همين منظور مناقصه هاي زيادي را ارائه داده اند.

اين در حالي است كه بسياري از زمين ها در دوره هاي گذشته به دلايل امنيتي به فروش نمي رفت.

اين مناقصه ها عبارتند از: مناقصه ساخت 400 واحد مسكوني جديد در شهرك صهيونيست نشين 'گليو'، ساخت 210 واحد مسكوني در شهرك ' كوه ابو غنيم'، ساخت 183 واحد مسكوني در شهرك 'بسگات زئيف'، ساخت 149 واحد در شهرك 'افرات'، ساخت 92 واحد مسكوني در شهرك 'معاليه ادوميم' و ساخت 36 واحد مسكوني در شهرك ' بيتار عيليت'.

هفته نامه يروشاليم در ادامه گزارش خود نوشت كه رژيم صهيونيستي تا ماه اوت گذشته سياست كاهش فروش زمين هاي واقع در شهرك هاي صهيونيست نشين واقع در پشت كمربند سبز امنيتي را در پيش گرفته بود كه اين اقدام بخشي از سياست هاي اين رژيم براي تشويق تشكيلات خودگردان براي بازگشت به ميز مذاكرات سازش بود و در اين راستا، دولت عبري به رغم آماده بودن طرح هاي زيادي، طرح ساخت دو هزار و 500 واحد مسكوني جديد در شرق قدس را به تصويب نرساند.

اما پس از آغاز دور جديد مذاكرات سازش، رژيم صهيونيستي طرح مذكور را به تصويب رساند و به طور تدريجي كار ساخت صدها واحد مسكوني جديد در غرب قدس را آغاز كرد و بازار املاك در شهرك هاي صهيونيست نشين هم اكنون در انتظار برگزاري مناقصه هايي براي طرح هاي تهيه شده هستند.

از جمله اين مناقصه ها مي توان به طرح ساخت يكهزار و 500 واحد مسكوني جديد در شهرك 'رمات شلومو' اشاره كرد كه شركت 'باموناه' در برگزاري مناقصه ساخت واحدهاي مسكوني جديد مشاركت داشت.

مركز مطالعات و اسناد سازمان آزادي بخش فلسطين، گزارشي از تجاوزات رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين در طول ماه سپتامبر گذشته را منتشر كرد كه در آن به تجاوزات اين رژيم عليه فلسطيني ها و اموال و دارايي هاي آنها در كرانه باختري، قدس و باريكه غزه اشاره شده است.

در گزارش اين مركز به سياست هاي هدفمند رژيم صهيونيستي براي يهودي سازي قدس شريف و تغيير هويت عربي، اسلامي و مسيحي آن و نيز تداوم عمليات يهودي سازي، تحميل واقعيت هاي جديد بر قدس و حمله روزمره به مسجد الاقصي با حمايت پليس صهيونيستي اشاره شده است.

اين مركز، مهمترين تجاوزات رژيم صهيونيستي عليه شهر اشغالي قدس در ماه سپتامبر گذشته را بدين ترتيب ذكر كرده است: كشف دو تونل جديد كه يكي از آنها تونل اصلي است و از عين سلوان آغاز شده و تا منطقه صهيونيست نشين 'مركز زوار شهر داود' و بخش جنوب غربي مسجد الاقصي ادامه مي يابد و اخيراً حفاري هاي آن به زير باب المغاربه نيز رسيده است.

تونل دوم كه در موازات همين تونل حفر شده، از منطقه جنوبي مسجد الاقصي آغاز شده و به سمت شمال آن ادامه يافته است. تونل اصلي در مجاورت ديوار غربي مسجد مبارك الاقصي قرار دارد و پايه هاي اين ديوار نيز در آنجا ديده مي شود.

ديگر اينكه شهرداري صهيونيستي قدس اشغالي اقدام به شخم زدن و ايجاد شكاف در اراضي منطقه شمالي قدس اشغالي و در اراضي روستاي العيسويه كرده است تا زمينه احداث كانال ميان اين روستا و شهرك 'تپه فرانسوي ها' را كه به درخواست صهيونيسست ها در اراضي اين روستا احداث شده است، فراهم كند.

علاوه بر اين، چندين مورد ريزش و بروز شكاف هاي گسترده در تعدادي از ساختمان ها و واحدهاي مسكوني محله قرمي در بخش قديمي قدس گزارش شده است كه همه آنها ناشي از حفاري هاي رژيم صهيونيستي در زير بخش قديمي قدس و مسجد الاقصي است و در همين راستا، منازل تعدادي از خانواده هاي ساكن محله قرمي تخليه شده است.

همچنين نظاميان صهيونيستي احكامي را به تعدادي از ساكنان محله 'سعديه' در بخش قديمي قدس تحويل داده اند كه در آن آمده است: ارتش حق دارد در مواقع نياز، به منازل اين منطقه حمله كرده و نظاميان صهيونيستي بر بام منازل مستقر شوند. ارتش همچنين تهديد كرده است كه هر كسي را كه به اين حكم اعتراض كند، مورد حمله و بازداشت قرار خواهد گرفت.

كمسيون مسايل داخلي مجلس رژيم صهيونيستي (كنست) تصويب كرده است كه يهوديان حق دارند به صورت آزادانه وارد مسجد مبارك الاقصي شده و اقدام به برگزاري آيين هاي تلمودي خود كنند و كتاب تورات را با خود به همراه ببرند. بر همين اساس، مقرر شده است كه پليس امنيت صهيونيست ها به هنگام ورود به مسجد الاقصي را فراهم كند و حمايت هاي لازم را از آنها انجام دهد.

همزمان با تصويب اين قانون، تعدادي از شهرك نشينان صهيونيست به صورت روزمره و با حمايت پليس رژيم صهيونيستي وارد مسجد مبارك الاقصي مي شوند وبه نمازگزاران و افراد حاضر در آن حمله مي كنند.

مراجع صهيونيستي در شهر اشغالي قدس نيز ده ها حكم اداري تخريب منازل و مراكز متعلق به شهروندان فلسطيني به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز را به صاحبانشان تحويل داده اند.

گروهي از شهرك نشينان يهودي تندرو در ماه سپتامبر گذشته اقدام به قطع 470 درخت زيتون در شهرك هاي صره، كفر قدوم و گيت در شمال كرانه باختري و روستاهاي سرطه و تواني در يطا واقع در جنوب اين منطقه كردند.

رژيم صهيونيستي در اين بازه زماني همچنين كار احداث شهرك صهيونيست نشين جديد در اراضي فلسطيني واقع در ميان شهرك هاي كفر الديك و دير بلوط در غرب سلفيت را آغاز كرد. وزير مسكن رژيم صهيونيستي در همين راستا از احداث شهرك جديدي در غرب سلفيت خبر داد كه 'ليشم' نام دارد. وي همچنين به تصميم رژيم صهيونيستي براي توسعه شهرك 'بسگات زئيف' واقع در اراضي بيت حنينا در قدس اشغالي خبر داد و هدف از آنرا احداث نزديك به 620 واحد مسكوني جديد اعلام كرد.

رژيم صهيونيستي همچنين از طرح خود براي احداث جاده بزرگ ميان شهرك هاي 'گوش آتصيون' و 'بحر الميت' خبر داد كه قرار است از وسط اراضي تحت اداره تشكيلات خودگردان كه در زمان حاضر مذاكره بر سر آنها ادامه دارد، عبور كند.

نظاميان صهيونيست به 10 كشاورز فلسطيني اهل شهرك خاراس نيز براي تخليه اراضي خود كه مساحت شان صدها دونم برآورد مي شود و در بخش غربي شهرك مذكور واقع شده اند، هشدار داده اند.

رژيم صهيونيستي همچنين 24 حكم مصادره اراضي با مساحت بيش از هزار دونم در ميان اهالي منطقه يطا و السموع در جنوب الخليل توزيع كرده است.

مترجمام**1502**
۰ نفر