۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۸:۴۷
کد خبر: 80858862
T T
۰ نفر
يادواره 240 شهيد دانشجوي مازندران  برگزار مي شود

ساري - رييس دانشگاه مازندران گفت: يادواره 240 شهيد دانشجوي استان روز 16 آذر ماه امسال به ميزباني اين دانشگاه برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي سپاه كربلا مازندران، 'احمد احمدپور' عصر يكشنبه در ششمين جلسه كميته دانشجويي كنگره شهداي مازندران افزود: در شرايطي كه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي تلاش دارند تا با استفاده از جنگ نرم به مقابله با نظام مقدس جمهوري اسلامي بپردازند ، ترويج فرهنگ ايثار و شجاعت در جامعه مي تواند توطئه هاي دشمنان را خنثي كند.

وي اظهارداشت: نسل جوان و آينده ساز ايران اسلامي را بايد با رشادت و از خودگذشتگي رزمندگان در دوران دفاع مقدس آشنا كرد.

وي بيان داشت: به بركت خون پاك شهدا امروز شاهد پيشرفت هاي چشمگير در تمامي عرصه‌ها مي‌باشيم و همه ما بايد از دستاوردهاي خون شهدا و ارزش‌هاي انقلاب اسلامي دفاع كنيم و پاسدار خون شهدا باشيم.

وي ادامه داد: امروز وظيفه ماست كه ضمن تجديد ميثاق با امام راحل عظيم الشان و شهيدان گرانقدر و با عمل به فرامين مقام معظم رهبري نسل جديد را با شهدا و ارزش‌هاي گران‌بهاي دفاع مقدس آشنا كنيم و انديشه شهدا به عنوان الگويي كارآمد در جامعه بسط يابد.

همچنين 'حميد لزگي' مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه هاي مازندران با اشاره به آيات قرآني در مورد مقام والاي شهدا، گفت: شهدا هميشه در تاريخ زنده و جاويدان هستند و از جايگاه ويژه‌اي برخوردارند.

وي بيان داشت: زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهدا به رشد و پويايي جامعه كمك شاياني مي‌ كند و بايد راه و انديشه‌هاي شهداي والامقام در جامعه هرچه بيشتر بسط پيدا كند و به عنوان الگويي نمونه معرفي شوند.

وي ضمن تجليل از مقام معنوي و ايثارگري شهدا ادامه داد: آسايش، امنيت و معنويت امروز جامعه، حاصل بركت خون شهداست.

مسئول بسيج دانشجويي دانشگاه هاي مازندران در بخش ديگري از سخنانش به بررسي نقش برجسته دانشجويان در حفظ و پاسداري از ارزش‌هاي انقلاب پرداخت و در اظهارداشت: تقديم دو هزار و 608 شهيد دانشجو در دفاع مقدس، بيانگر عزم راسخ و انقلابي جامعه دانشجويي در پاسداري از كيان ايران اسلامي است.

وي با اشاره به اينكه دستيابي به استقلال و عزت كشور، ايستادگي مقتدرانه در مقابل استكبار جهاني و دستيابي به پيشرفت‌ها و فناوري هاي نوين ثمره خون شهداست، بيان داشت: دانشجويان در زمان جنگ با گذشتن از جان خود براي كشور افتخار آفريدند و امروز با حضور مؤثر و سعي و تلاش در عرصه‌هاي علم و فناوري، مجاهدت مي‌كنند.ك/2

609/402